Gå til innhold

Kaffekroken

Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert. 

1. Started by Timmy Brandt,

Hei var en tur på flightsim.com og fant en screenshots compo der http://www.flightsim.com/cgi/kdsLlJc705V=main/compo/compo.htm"'>http://www.flightsim.com/cgi/kdsLlJc705V=main/compo/compo.htm" TARGET=_blank>http://www.flightsim.com/cgi/kdsLlJc705V=main/compo/compo.htm Helt utrolig hvor mange fine bilder, fly, scenery, add-ons og lignende det finnes. Lurte på om ikke vi på flightsim.no kunne ha en lignende compo med bare noe enkle premier? Et gavekort på BurgerKing eller noe [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] jaja....var bare en liten tanke...har ikke selv så mye å bidra med tror jeg, men håper andre har det.

• 0 svar
    • 376 visninger
  2. Started by Magnus Øverås,

Fikk en ide her om dagen om at det hadde vert kult å hatt en Flightsim.no T-skjorte. En T-skjorte med Flightsim.no sin logo/banner på. Hadde vert gøy om noen kunne fått laget en slik T skjorte som vi simmere her på Flightsim forumet kunne kjøpe for en billig penge. Er dette helt på jordet eller er det flere som kan ønske seg dette.

• 62 svar
    • 3,9k visninger
  3. Started by Thomas Teslo,

Heisann... I dag er det onsdag, og i morgen er det torsdag. Men ikke hvilken som helst torsdag... det er nemlig fri for de fleste i morgen. Så her kommer det en oppfordring: Bli med å fly eller kontroller i kveld. Du kan jo sove lenge i morgen! [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] Synes det har vært dårlig med trafikk i vårt vakre land den siste tiden. Så benytt sjansen i kveld... Vanlig tid er vel mellom 1900Z og 2300Z. Ta en tur til utlandet også! Thomas [ 23-05-2001: Endret av: Thomas Teslo ]

4. Started by Daniel Gjerstad,

Hei! For ca. 2 dager siden kom jeg over et blad i en Narvesen-kiosk som het "Flynytt" eller noe sånt. Det så spennende ut, så jeg bladde opp på en tilfeldig side. Der leste jeg en artikkel (eller iallefall en del av den) om at luftfartsverket har slitt med for få flygeledere/flygelederaspiranter, og selv om flere utdanner seg som det, vil problemet fortsatt vare i noen år framover. Er dette egentlig sant, og er det bare jeg som vil bli flygeleder her?? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

5. Started by Håvard Lund,

Jeg lurer på om noen har har litt "inside information" og kan sladre om når TM Cougar kommer til Norge, og hva prisen blir? Såvidt jeg forstår vil prisen bli $299 i USA, lanseringsdato: en gang i September. Blir realt sur om jeg må importere det p.g.a. manglende interesse i gamlelandet. Mvh Håvard BTW: Falcon 5.0 kommer om et par års tid.. arbeidet på oppfølgeren til tidenes beste F-16 sim har startet (for de som av en eller annen grunn ikke har fått det med seg [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

6. Started by Svein Hansen,

Hallo! Kjøpte nettopp Janes USAF til billigpris(149,-) bare for å ha prøvd det liksom. Og jeg må si at jeg egentlig ble ganske imponert.Spillet har jo en utrolig grafikk som flyter helt fabelaktig. Etter å ha spilt litt oppdaget jeg da etterhvert at mine kompanjonger i luften ikke var alt for realistisk,temmelig dårlig faktisk. Derfor tenkte jeg at dette må jo være et ideelt spill å spille online,og surfet derfor rett på janes combat net som jeg hadde link til et sted.Dessverre var det hele lagt ned. Derfor lurte jeg på om det er andre som spiller USAF her og har lyst å spille online,evt.om det finnes noen plasser på nettet allerede? For de som ikke har prøvd det…

• 0 svar
    • 488 visninger
  7. Noen som har en av versjonene av det overfornevnte programmet? Synes det er veldig greit å bruke som kamera i FS. Vet at det har kommet nye versjoner, men av spesielle grunner [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] trenger jeg v. 3.10 eller 3.3.

8. Started by Bengt Sæther,

God dag [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Kan noen være snill og tipse meg om gode og oppegående VA's? Gjerne Skandinaviske Takk. Mvh Bengt

9. Started by Frank Petersen,

Noen som kan komme med et svar: Når jeg ser på forskjellige SID og STAR charts over et bestemt område, la oss si ENGM, så har disse forskjellige bokstaver etter tallet f.eks. SKI2(A)alt etter hvilke charts man kikker på. Jeg har hentet charts over ENGM flere steder på nettet og de er nesten alle forskjellige. Hvilket bokstav gjelder pr. idag hvis man kan si det på den måte. Jeg ser også at bokstavet er forskjellig om det er en SID eller STAR rute og det skjønner jeg, men ikke det annet. Ville verre taknemelig for en god forklaring på dette fenomen [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

10. Started by Magne Grip,

God dag. Hva skjer hvis jeg innstalerer fs2000 pro på nytt uten å avinnstalere? Jeg lurer på dette fordi jeg har en feilmelding jeg ikke klarer å finne ut av.(innlegg ligger på fs2000 problemer) Taper jeg alt som er lagt inn av scenery,fly,osv... Jeg tenkte jeg kankje ble kvitt feilmeldingen hvis jeg prøver dette. Mvh Magne Grip

• 2 svar
    • 479 visninger
  11. Gjest
    Started by Gjest,

Jeg skulle prøve ut MS SideWinder Gamevoice, og de stemmene som sier hvem som gikk ut av chatten og hvem som kom in var utrolig lave, hørte nesten ingenting. Når de på chatten pratet til meg hørte jeg heller ingenting. Vet noen av dere hva som er galt?

• 2 svar
    • 385 visninger
  12. Started by Per Bråtebæk,

Kunne tenke meg å installere noen utenlanske sceneryer til fs98,da særlig Swedish scenery.Finnes det noen lettfattelig beskrivelse om hvordan dette gjøres?(bortsett fra den svenske hjemmesiden)Jeg husker ikke hvordan dette ble gjort da jeg innstallerte Norway 98.En annen ting jeg lurer på, er om det må foretaes noen"grep" når man flyr inn i et annet scenery,eller skifter dette automatisk til riktig scenery når man flyr inn i dette? Jeg mener å huske at det var et eller annet med layer1,2,3 osv. Takknemlig for svar mvh Per (ingen datanerd,men glad i å fly)

• 1 svar
    • 408 visninger
  13. Started by Christopher Eriksen,

Heisann! Har flydd noen turer fra Nordvestlandet (Ålesund, Førde..) til ENGM i dag, men er litt usikker på om jeg skal gå rett på Sigdal VOR for å gjøre en SIG 2E/2F, eller på Mesnali for så å fly MES 2E/2F. Hva gjør man i real life? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Noe mulighet for å fly rett på MSK/SLB? [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Når jeg tenker meg om så heter det vel Sigdal 3F nå (?), hva er det som gjør at disse varierer? En annen ting jeg lurer på er ang. SID's. For bane 19L kalles SID'ene for Y og C, hva er forskjellen? Siste spm. [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] : Ca hvor deles Stavanger FIR og Tro…

14. Started by Mathias Ganss,

Hei! Ville bare takke allesammen for Lørdagskvelden. Litt lite trafikk for et flyin spør du meg, men det endrer seg vel til neste gang. Litt rart er det at det ikke var så mye siden det var veldig mange som var tente på et flyin nå. Vel vel. Spesiell takk til Trond Fossen som bare steppet inn på ENEV_APP på 2min. varsel! Takker [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Så kan dere jo sjekke ut event siden hvor et nytt flyin tar form; Gardermoen Summer Overload. Så mange som sier at SATUK Overload var så bra så da prøver vi det samme. Gardermoen er valgt rett og slett fordi denne er den største og best egnet for stor trafikk. Så nå er det ingen som klag…

15. Gjest
    Started by Gjest,

Heisann. Kan noen av dere sende meg denne filen til meg på mail? Uansett hvor jeg prøver å laste den ned fra,får jeg ikke selve modulen. Jeg er evig takknemlig til den som kan hjelpe meg! Mail adressen er escape_communication@hotmail.com Mvh Tommy Sivertsen [ 22-05-2001: Endret av: Tommy Sivertsen ]

• 5 svar
    • 521 visninger
  16. Started by Kristoffer Rivedal,

Jeg var så heldig å få besøke Flesland tower i dag og når jeg kom der fikk jeg vite at de fikk besøk a 6 Tyske Mig-29 [image]images/icons/shocked.gif" border="0[/image] FOR ET SYN noen andre som så dem.

17. Gjest
    Started by Gjest,

Hei er det noen som vet hvilket fly sas bruker til københavn fra Gardemoen?

18. Gjest
    Started by Gjest,

Jeg bare lurer på om det er vanlig og følle glideslop`en helt ned til runway? Fordi gjør man det så kommer man så langt inn at man ikke har noe bane igjen å stoppe på. TAKK!

19. Started by Øystein Eker,

Intern nettavis er nå åpen for alle. -Se f.eks TUX i Air France farger. http://bunett.braathens.no"'>http://bunett.braathens.no" TARGET=_blank>http://bunett.braathens.no

20. Started by Helge Bø,

Konkurransetilsynet krever nå at SAS må selge sine aksjer i Widerøe's før selskapet får overta Braathens. Da blir det jo slutt på det samarbeidet, men istedet litt mer konkurranse [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Dessuten begynner EU å brumle, som ikke ser ut til å like dette oppkjøpet, så her er det ikke godt å vite hva som skjer. Eneste som nå er sikkert er at Braathens i praksis er konkurs.

21. http://www.tv2.no/nyheter/nyheter.jhtml?nyhetsId=470091"'>http://www.tv2.no/nyheter/nyheter.jhtml?nyhetsId=470091" TARGET=_blank>http://www.tv2.no/nyheter/nyheter.jhtml?nyhetsId=470091 Dette skjer vel ikke med flykapteiner? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image]

22. Started by Rune Trøftmoen,

På lørdag gikk det av stablen for SAS sin nye rute til Washington DC, Dulles International Airport. Flys med 767 som tas over av Airbus i august. m Siterer Luftfartsverkets hjemmeside: " ...Lørdag lettet det første SAS flyet fra Gardermoen med retning WAshington..." Går ikke denne ruten fra København/Kastrup????? Og på Gardermoen søndag stod det en merkelig russisk frakter noe skeivt parkert på cargo apron. Noen som vet hvor den kom fra skulle til?? Og på fjernparkering utland stod det en annen merkelig skapning...Så ut som vingene var snudd opp ned? Motorene satt oppå vingene, jet. Noen som vet noe om den??? Da har jeg skrevet nok for en stund... Hilsen Rune

23. Started by Erik Bjørnøy Olsen,

Noen som har linken til den nye siden til Flightsim Developers?? [image]images/icons/rolleyes.gif" border="0[/image]

24. Started by Christer Elde,

Hei! Jeg og Thomas Lorentzen fant et svært bra sted å stå og "spotte".. dette er langsmed den "gamle" rullebanen, dvs. 1L/19R.. Slik kommer du dit..: Du må sykle ned og rundt 1L/19R til den gamle terminalen, dette gjør du ved en "tjenestevei" du entrer ved denne "drive-in" kiosken ved utkjørslen fra langtidsparkeringene. Kjør så nær rullebanen som mulig så kommer du uten problemer rundt. Ved den gamle terminalen tar fortsetter du rett fram paralelt med rullebanen til du kommer til Gardermoen Bed & Breakfast, her skal det finnes en sti inn i skauen til høyre, denne følger du innover langs med et gjerde, og etterhvert vil du støte på øvingsområdet til brannvesenet på …

25. Started by Eirik Hovland,

Heisann! Jeg har lenge hatt lyst til å avlegge et besøk i et tårn eller en ATC-sentral på østlandet. Noen som har noen ideer om hvordan man kan gå fram? Noen smarte tips? [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image] På forhånd takk [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image] MVH Eirik Hovland

• 3 svar
    • 485 visninger
  26. Started by Jim Lorentsen,

Leter etter et spill som heter tower(dao tower??) Har vært publisert på flightsim.no men kan ikke finne det igen.

27. Gjest
    Started by Gjest,

Er det noen som vet hvilket flightlevel man bruker på denne ruten? Mvh Tommy

• 8 svar
    • 946 visninger
  28. Started by Christer Havnø,

Hei der Nå nermer sommeren seg og jeg leter etter jobb! Da tenkte jeg at jeg kunne benytte dette forumet i min jakt på arbeid. Jeg holder til i Harstad, går på landbruksskole og gjør det ganske bra her. Jeg er interresert i det meste, og er hardt arbeidende. Da jeg vet mest om fjøs så er det jo å foretrekke en avløserjobb, men jeg kunne godt tenke meg noe annet også.Dersom losj og kost? Kan jeg resie et stykke for å jobbe. Så er det noen som vet om en jobb kan dere jo skrive til meg på fagraas@hotmail.com eller sende en SMS/Ringe på 97093818.

29. Started by Bjørn Ramsland,

Om du skulle være i nærheten: Flyshow på Kjeller flyplass ved Lillestrøm søndag 20. mai kl.10.00. Foruten Cessna og Piper i forskjellige varianeter er det snakk om noen Warbirds, Vampire og rundflyvning med Dakota Norway sin DC-3. -Herved advart

30. Started by O85_,

Her er det en god del bilder fra en film som Worldairroutes har kommet med.Filmen er å anbefale for alle flyentusiaster [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Har selv filmen. http://www.worldairroutes.com/Braathens_B7371.html" TARGET=_blank>Braathens bilder

• 3 svar
    • 530 visninger