Gå til innhold

Kaffekroken

Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert. 

1. Started by Lars B. Schmidt,

Vet ikke om noen allerede har linket til denne. Uansett, det ser jo ut som et torturredskap!

• 8 svar
    • 1,6k visninger
  2. Started by Fred Solli,

Denne gangen i 707 med noe trøbbel på gang [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=avdmLK9AVb4

3. http://www.dagbladet.no/2010/09/14/nyheter/new_zealand/utenriks/mcmurdo/redningsaksjon/13389929/ Det var bra for amerikaneren at Orion-crewet fra New Zealand kom til unnsetning. Jeg ser imidlertid for meg at det må være ubehagelig å bli bært på båre opp den bratte trappa -Om han ikke kunne gå opp selv...

4. Started by andreas nærbø,

FIKK DET TIL Ikonet var i spill og jeg sjekket ikke der MODERATOR KAN SLETTE TRÅDEN

5. Started by Timmy Brandt,

Hehe, vad ska man säga. "Flygvärdinnorna kan landa planet"

• 9 svar
    • 2,4k visninger
  6. Started by Ivar Hestnes,

Er det noen som kan fortelle meg litt om erfaringer med å ta med pusen på en lengre internasjonal flytur? Jeg driver og planlegger litt for en veldig sannsynlig situasjon om noen få uker. Katten min er relativt stor, og jeg ser et problem i å ha katten inne i kabinen i et bur som bare er 20 cm bredt. Hvordan er det for dyrene å bli fraktet i cargohold? Det blir transitt både på gardermoen og frankfurt. Det er jo veldig mange timer det er snakk om uten at jeg får sjekket åssen dyret har det. Vil selvsagt helst ha den i kabinen, men 20 cm bredde på buret er kanskje litt drøyt for en så stor katt, samtidig som jeg føler meg ukomfortabel med å sende henne i cargo. No…

7. Started by Reidar Fredrik Frydenlund,

Morsomt og interesant program fra 2005! :-) NRK Nett-tv- Flyenes Voktere

8. Det er jo en god del iPhone brukere her, så kanskje noen kan/vil hjelpe? En problemstilling jeg kommer borti rett som det er, men som jeg fortsatt er usikker på rett prosedyre for, er dette med knytting av iPhone til en ny PC. (Både når iTunes bibliotek/filer fra gammel maskin er tilgjengelig, og når den ikke er det, dvs tapt). Når jeg kobler en iPhone til en ny maskin med ny iTunes, så får man jo denne dialogen som sier at alt på telefonene blir slettet, og det er såvidt jeg har forstått ikke mulig å: A: Bestemme hvilken retning det skal synkroniseres B: Bruke iPhone mot mer enn 1 datamaskin/iTunes bibliotek Stemmer dette? Siden jeg selv ikke ei…

9. Started by Rune Samuelsen,

Hei Har hatt en diskusjon her ombord og i den forbindelse lurer jeg på om det er noen der ute som vet hva man må ut med for å leie en Jetstream eller Beachcraft King air? Om det går på time priser eller pakke priser etc. MVH Rune

10. Started by Ole-Jørgen Søberg,

Enda en simmer har fått lappen. Denne gangen er det Kim Jørgen. Gratulerer så mye med lappen både for bil og fly :grin:

11. Started by Kjartan berg,

Hei! Mitt første bilde på airliners.net er nå godkjent http://www.airliners.net/photo/1779103/L/ Fortsatt god mandag!

12. Started by Johan Holmseth,

Hei Skal selge mine to BMW'er til fordel for en nyere Linker bare rett til finn.no. Finner det meste av info der, men kan ta med litt kort her og. Bilen får byttet topp-pakning og overhalt toppen denne uken, alle dempere blir byttet og bilen blir senket 30/30. Nytt eksosanlegg blir og montert. Bilen har en rekkesekser som drar godt og skaper nydelig musikk! Ellers er det en fin bil som jeg er godt fornøyd med, men trenger noe nyere i forbindelse med familieforøkelse Bare å spørre om det er noe dere lurer på. http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=23847008

13. Started by Sindre Holberg,

Heisann! Skal til Tyskland på konferanse mot slutten av uka. Fått beskjed om å bo på dette hotellet i Dortmund. Noen erfaringer? Også, er de medlem av noe bonusprogram? Takk! Sindre

14. Started by O85_,

Vet ikke om denne har vært oppe tidligere, men dette ser lovende ut Microsoft Flight trailer Noen som vet om denne slippes i høst?

15. Started by Toril Madsen,

Hei kunskapsrike gjeng! Arvingen har fylt 10 år og spillkonsoll står på handlelisten, hun øsnker seg Wii, men før vi kjøper det så ønsker jeg å høre deres erfaringer på temaet, hva er best av nye xbox, ps3 eller Wii sett ut i fra tilbud på spill som jenter liker, kvalitet også tenker jeg på annen funkjsonalitet som feks streaming fra hjemmenetverk, internett osv. jeg har en multimedia homeserver. Tips, tanker og ideer taes i mot med takk.

16. Er klar over at det finnes en Youtube tråd.Men synes denne fortjener en egen post. Utrolig fin film om P-51,i 5 deler. Piloten/programlederen døde forøvrig i en ulykke med P-38. [video:youtube]-zlXSWD4mKU [video:youtube]4w1ubsvzlkU [video:youtube]dOdlAxLJ9tM [video:youtube]E5r4IBuc5Ro [video:youtube]rmLvNy9VQ68

17. Started by Even Rognlien,

Heisann! Er det en grei sak å ha med en stasjonær PC på fly? Har tenkt på å for eks. ha skjermen (24"), tastatur, etc. i kofferten, og PC'en (big tower) som håndbagasje. Er det en dårlig idè, eller lar det seg gjøre uten for mye styr? EDIT: PC'en veier 18 kg

18. Started by Jack J Jackson,

Spørsmål. Hvis jeg ønsker å legge inn et bilde i mitt innlegg, la oss si en screenshot eller noe lignende, hvordan gjør jeg det? Jeg har skjønt at jeg kan lade opp et bilde på nettet og deretter legge inn en lenk i innlegget, men er det noen mujlighet å legge in dette direkte i innelgget?

19. [video:youtube]

20. Started by Sigurd Hølleland,

Hei. er det noen som vet om en bra screen recorder til PC? har prøvd med fraps, men det lagger for mye når jeg bruker det :eek:. er på utskikk etter en jeg kan ta video med og screen shots

21. Started by Per Ivar Emanuelsen,

I dag landet Boeing 787 Dreamliner for første gang på norsk jord! http://nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.7284583 Per Ivar

• 20 svar
    • 6,1k visninger
  22. Started by Erik Karlsen,

Gratulerer med dagen

• 15 svar
    • 137 visninger
  23. Started by Mathias Kjærstad,

Se de i HD! Sinnsykt bra. [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=LayiK1lcrVc&feature=related [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=zuWua6xWup4&feature=player_embedded

24. Heisann! Koster FSX Gold Edition virkelig 449kr ennå? Vet jeg har sett det på en butikk i byen for 250kr nemlig. Kan noen bekrefte/avkrefte dette?

25. Started by Tom Knudsen,

Betryggende å vite at det er slike som tar sikte på å ta vare på meg når jeg blir gammel og rynkete Gud hjelpe meg ha ha [video:youtube]As4R2AOz55Y

26. Started by Knut Arne Nygård,

NRK m&r Nestenulykke eller normal trafikk på ENML ?

27. Da har vi startet på en ny del av flyprogrammet vårt og jeg har fått sleng sammen en liten video jeg tenkte å dele med dere. Videoen ligger her. Jeg håper å få filmet litt mere fremover også, og da kanskje få filmet litt Split S, Spin, Cuban 8 og lignende.

28. Started by Rune Samuelsen,

Hei, vet ikke om dere har sett denne før men her er den allikevel, enjoy: Below is a list of things that were actually airplane maintenance issues, with the problems and solutions that the mechanics offered ground crew. Never let it be said that ground crews and engineers lack a sense of humor. Here are some actual logged maintenance complaints by Quantas pilots and the corrective action recorded by mechanics. (P stands for the Problem the pilots entered in the log, and S stands for the Corrective Action taken by the mechanics.) P: Left inside main tire almost needs replacement. S: Almost replaced left inside main tire. P: Test flight OK, except aut…

29. Started by Petter Tandberg,

Ønsker å gratulere Tommy Bernes med sin 19 bursdag! Have fun

30. Started by John A, Moen,

I første episode av denne sesongen av 71* Nord bidrar luftforsvaret stort både med å stille kjøretøyer, Hangar, båter og ikke minst vår kjære Lynx Simulator på Kjevik til disposisjon Konkurransen i simulatoren går ut på at de to lagene skal konkurrere i å navigere og fly helikopteret fra Kjevik til Notodden via Evje og Fyresdal. Og de får poeng for beregning av tid, drivstoff og distanse kontra aktuell. Sendingen gikk opprinnelig nå på Mandag som var, men går i reprise klokken 20 nå på Søndag førstkommende. Om simulatoren: Bygd inni cockpitten til en havarert Lynx. Instrumenteringen er 3 x 19" LCD skjermer som er innfeldt. Overheadpanelet er ikke funksjone…