Kaffekroken
Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert.
25 265 emner i kategorien
-
Her er den siste i rekken av bøter SAS har fått for å bedrive "urent" spill i kampen om markedet. Kanskje feilen er at de ikke har vært smarte nok slik at de har blitt tatt!!! hvem vet. Begynner hvertfall å koste mye. Bot fra Amerikanske myndigheter (100 mil dollar) 550 mil NOK Bot for "spionasje" mot NAX 360 mil NOK Bot kartellvirksomhet EU 556 mil NOK ------------------------------------------------------------- sum 1,466 milliarder http://e24.no/lov-og-rett/article3896476.ece
-
- 13 svar
- 2,5k visninger
-
-
Noen her som har gode tips for å laste ned eller kjøpte bøker om 737 NG sin FMC? Gjerne også annen relevant/teknisk info om 737.
-
- 4 svar
- 1,2k visninger
-
-
http://www.tv2sporten.no/fotball/tippeligaen/solskjaer-har-signert-for-molde-se-pressekonferansen-her-3336958.html Det kan da umulig være et smart valg? Tror nok Røkke har bestikket han
-
- 28 svar
- 300 visninger
-
-
Hei! Jeg har forsøkt å få / finne svar på mitt spørsmål via FAQ, moderator osv, forsøker nå her! Ved førstegangsregistrering for bruk av forumet FlightSim.no fikk jeg ikke registrert meg med min faste private email adresse gjennom mange år som er .....@gmail.com Jeg måtte bruke jobben sin email adresse post@....no siden jeg ikke har annen email adresse. Er det mulig å få byttet email adresse til min private email som er gmail? Er alle online email adresser sperret på forumet, tenker da på gmail, yahoo, hotmail, aim, aol osv? Finner ingen info om dette på forumet, hvis det finnes takker jeg for link!
-
- 7 svar
- 249 visninger
-
-
NRK dagsrevyen kommer med sak om at sas går i enromt underskudd. kan sees her : http://www.nrk.no/nett-tv/direkte/nrk1/ edit. http://www.nrk.no/nyheter/okonomi/1.7375012
-
- 0 svar
- 581 visninger
-
-
Dette er ikke for å skape nok en krangel om Norwegian eller SAS "er best", men i forbindelse med en annen tråd dukket dette bare opp i hodet.. Det er jo ikke til å stikke under en stol at SAS sliter om dagen, samtidig som at Norwegian fortsetter å øke og utvide. Helt saklig, uten noe skittkasting: Var/Er det riktig av staten å gå inn med mer kapital i SAS? Sånn som jeg ser det, er det jo dårlig gjort ovenfor konkurrentene - som ikke har staten i ryggen. Hele konkurranseopplegget i næringen forsvinner jo på en måte. Eldre artikkel: NA24
-
- 23 svar
- 5,1k visninger
-
-
Ikke hver dag vi får besøk av sånne maskiner! Men så skal den heller ikke lande bt.no
-
- 9 svar
- 1,9k visninger
-
-
Flysplassveien stengt og heliporten evakuert. http://www.bt.no/nyheter/lokalt/Fryktet-eksplosjon-ved-Flesland-1191198.html
-
- 4 svar
- 1,1k visninger
-
-
Seattle climbout og over the Rockyes Se i HD anbefales. [video:youtube]UeqzTacevAw Gardemoen-Keflavik [video:youtube]Zm4m5_htRMQ Sanford Orlando til Island. [video:youtube]KgvCKg2tOQs
-
- 19 svar
- 3,9k visninger
-
-
Första Blu-Ray från AeroPresentation är del 1 av den som funnits på 2 disc dvd. 737-800 och -500 alltså. Cheers Jan
-
- 13 svar
- 2,6k visninger
-
-
En god morgen til dere alle. Har fri i dag,men våknet tidlig. Eneste planen jeg har i dag er og fly for Snorre Bigseth ENGM trening i kveld. ENGM 210443Z 33006KT 290V020 9999 FEW018 BKN029 07/05 Q1006 NOSIG
-
- 8 svar
- 1,4k visninger
-
-
Rudder pedals, trottle og joystick/yoke Noen anbefalinger om hva som er bra, finnes det en pakke hvor du kan kjøpe allt, ser på nettbutikken at det finnes trottle og yoke i en pakke, men ikke pedals. Anbefalinger folkens mottas med stor takk Kan nevnes at jeg flyr som regel 737/767/777
-
- 7 svar
- 1,5k visninger
-
-
For litt over en uke siden: Vi kjørte på motorveien da vi plutselig så svart røyk velte opp, og fant raskt ut at det også var en rullebane der, nærmere bestemt Rygge. Det så ikke bra ut fra veien, men vi så ikke alt siden vi satt i bilen. Det første vi tenkte var at noe hadde skjedd, men så aldri noe på nyhetene. Vi rakk såvidt å filme med en mobil (derfor dårlig kvalitet), og man kan se litt av flammene og røyken. Da vi kjørte forbi så vi også blålys og disse gule brannbilene. Det så ut som at det skjedde i den ene enden av rullebanen, og et Widerøefly stod ikke langt unna. Noen som vet hva dette var? [video:youtube]
-
- 4 svar
- 1k visninger
-
-
Årets tur til FSWeekend i Lelystad nærmer seg raskt! Jeg synes vi skal lage oversikt over hvem som blir med, reiserute og bosted. Brukere av dette forumet bør benytte anledningen til å treffes! Lørdagskvelden foreslås som tidspunkt for felles bespisning med tilbehør. Jeg kan godt lage navneskilt som i fjor. Geir P. kom med et utmerket forslag om å ta med brukernavn og avatar man bruker på internasjonale fora på skiltet. På den måten burde det være enklere å komme i kontakt med folk man ellers bare utveksler innlegg med. ... og hvis noen ikke vil offentliggjøre sine skumle planer på det åpne internettet, kan de avsløre dem til meg på PM. Mine reisedata er…
-
- 24 svar
- 6,1k visninger
-
-
Noen som aner hvordan jeg kan få spotify til å gå til neste sang? Hvis dere skjønner hva jeg mener? Altså: Om man spiller av en liste eller album går det automatisk til neste sang, men om man søker på noe f.eks. DDE så spiller den av den første sangen men ikke den neste. Om du da igjen vil spille av den neste, må du starte den neste sangen med å gå inn på spotify. Slik var det ikke før, og jeg lurer på om dette er et problem eller om det er slik til alle? Og eventuelt, hvorfor i all verden har spotify ordnet en slik fullstendig idiotisk og lite gjennomtenkt løsning? Takk for svar eller løsning.
-
- 13 svar
- 257 visninger
-
-
Noen pâ forumet her som har skaffet seg en telefon med Google Android? Har hatt min HTC Hero en stund nâ, dritfornöyd :grin:!
-
- 55 svar
- 873 visninger
-
-
-
Hva er det som er riktig/flest folk bruker? :whistle:
-
- 18 svar
- 3,3k visninger
-
-
VGTV "Overvåkningskameraet fanget opp hvordan et fly gikk inn for nødlanding da hjulene ikke ville løse seg ut" OT: hvordan siterer mann? får det ikke til :crazy:
-
- 11 svar
- 2,3k visninger
-
-
http://www.youtube.com/watch?v=FJhsBAnZJ0M link gammel da
-
- 1 svar
- 815 visninger
-
-
Da tenkte jeg kunne lage en tråd om musikk som passer til simmovies Siden jeg skal prøve meg og lage noen filmer. Jeg kan starte, forhåpentligvis så kommer det flere forslag. The Day After Tomorrow soundtrack - Harald Kloser Enigma - Return to innocence http://www.youtube.com/watch?v=-JpJjsHgYHA
-
- 25 svar
- 6,7k visninger
-
-
(Bildet er til fritt bruk, foto av: Toby Ord) Som en liten "reminder" til de av oss, som ikke er spesielt fanatisk glad og positiv til dette (makkverket av en "import"-tradisjon, som etter min mening ikke hører hjemme i norden i det hele tatt) som man altså kaller Halloween. Noe som garantert ikke hadde vært representert i Europa, hadde det ikke vært for det enorme presset og på virkningen fra kommersielle aktører - i største del fra USA (og før noen kommer med påstanden om at denne "tradisjonen" stammer fra hedenske høstfester, så var det tross alt i USA dette blomstret opp til hva det er i dag). Så nå er det bare på tide å finne frem enten bedervet …
-
- 32 svar
- 609 visninger
-
-
Etter utallige out of memory, CTD, dll crasher osv... Har jeg nå tatt motet og faktisk avinnstalert hele FS9! Og dette gjøres for øyeblikket ikke med et tungt hjerte, ettersom jeg ikke at fått fullført en eneste flight den siste uka. Jeg følger nå med andre ord strømmen og utviklingen innenfor simulatorverdenen. Da er det bare og starte på samme nivå som jeg gjorde for 4 år siden med FS9. Alt av tweaks, settings på læres og settes på ny. Samt at det er på tide og opprette en egen FSX mappe i mine dokumenter :grin: Ønsk meg lykke til videre
-
- 11 svar
- 2,4k visninger
-
-
Det ser ut som Lockheed Martin som har kjøpt alle rettighetene til Microsoft ESP har visse planer fremover. Er vel redd for at dette er gammelt nytt, men det står litt på websidene deres hvis dere er interessert i å se hva dette kan bringe. http://www.prepar3D.com/index.php/products/prepar3d-client/
-
- 18 svar
- 4,8k visninger
-
-
-
Gratulerer så meget med dagen Lars-Petter Meyer Bedin!
-
- 13 svar
- 219 visninger
-
-
Kjedelig lørdagskveld, så jeg tok turen innom Playstation butikken og fant en demo av Apache: Air Assault. Arcade, ingen tvil om det. Men grafikken var fin, det flyter godt, og det er mildt sagt DEILIG å høre helikopteret, både fra cockpit og eksteriør - i surround. Demoen var artig, og dette tror jeg jammen blir en liten førjulsgave til meg selv. :grin:
-
- 0 svar
- 56 visninger
-
-
http://www.tv2nyhetene.no/utenriks/nordmenn-i-flykaos-paa-gran-canaria-3335295.html Synd for dem som er på Gran Canaria nå.
-
- 1 svar
- 685 visninger
-
-
Hei Jeg har gått til innkjøp av V route premium,men har spørsmål ang dette.Må du ha ett ekstra program for og overføre data til fmc,en eller er det bare og lagre og laste opp i fmc på MD-11.Som forøvrig står som ett valg når det står overfør,eller via fs 2004. Håper noen kan hjelpe meg med svar. På forhånd takk. Geir
-
- 5 svar
- 1,1k visninger
-
-
Er det noen her inne som spiller Medal Of Honor på PS3? Hvordan får man isåfal spilt online på samme lag med venner? Vi havner alltid på forskjellige lag, og DICE suger hardt i kundeservice, de gidder ikke å hjelpe når de først har fått pengene våre.
-
- 32 svar
- 350 visninger
-