Kaffekroken
Her diskuterer vi alt som har med flysimulatorer og flyvning å gjøre. Her finnes det også en del utenomsnakk som ikke nødvendigvis er fly eller flysimulator relatert.
25 265 emner i kategorien
-
Hei folkens! Legger ut en link til en video jeg laget i 1997.Det er en fokker 50 maskin fra Braathen safe ifra kvernberget til Værnes .
-
- 7 svar
- 2,9k visninger
-
-
Heisann! Lite Obs Obs til alle forumister. Batteriet Bombard 4.0 fra Svea Fyrverkerier er trukket tilbake fra markedet. Hvis noen her har kjøpt dette batteriet anbefales det på det sterkeste å levere det tilbake. http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/ostafjells/vestfold/1.7444233
-
- 0 svar
- 118 visninger
-
-
Hei, har en venn som tenker på å få seg en flysimulator, og før jeg i det heletatt rekker å si "Kjøp FS...." Sier han at han har lyst på Flight Pro Sim, han spør også om jeg har hørt noe bra om dem eller ikke. Har så langt ikke hørt noe bra om dem, så jeg spør dere, troverdige simmere om dere har noen ide om det er en bra investering eller ikke?
-
- 4 svar
- 1,7k visninger
-
-
Hei alle sammen og God Jul Her tenkte eg at vi kunne postet det dere likte best av det dere fikk til jul i år. Her er det eg synes var best: VINTERTUR I SMÅFLY!
-
Jeg kom over denne linken på en annonse jeg så på facebook i dag faktisk! Og jeg må si dette er noe som for meg ligner på fs98-2000 kvalitet. Men er det noen som har prøvd dette. Jeg ble skeptisk, elelr enda mer skeptisk da jeg ser på den desperate markedsføringen. http://www.proflightsimulator.com/index2.html
-
- 6 svar
- 1,3k visninger
-
-
http://www.an.no/nyheter/article5430306.ece
-
- 7 svar
- 1,4k visninger
-
-
Satte å så på en 4 år gammel tråd. Hva om å gjøre dette "igjen"? Er det noen som blir med en gang, kansje før jul?
-
- 56 svar
- 14,4k visninger
-
-
Et stilig stunt fra Spanair i disse trøblete juletider. [video:youtube]
-
- 5 svar
- 1,2k visninger
-
-
Hei Som dere sikkert fådt med er så beregner AENA å åpne den nye terminalen på Alicante (LEAL) i mai 2011. For å få det hele å fungere greit fra dag en, så kommer man i februar å bruke statister til å teste ALLT som må testes. Er det lov å skryte litt? Jeg og samboern er blitt plukket ut å være med! Ja, vi meldte oss på og det blir utbetalt erstatning. Det skal bli moro. Kommer å holde, de som er interessert, oppdatert etter hvert. NB!!!! Man har gjort meg oppmerksom på at jeg har valgt feil ord i dette innlegget. Selvfølgelig er det godtgjørelse jeg mener og ikke erstatning, på Svensk heter det "ersättning". NB!!! JJJ
-
- 1 svar
- 680 visninger
-
-
http://orbxsystems.com/forums/index.php?topic=30725.0 JJJ
-
- 4 svar
- 1,1k visninger
-
-
Det er kanskje nevnt før, men 12 januar 2011 er det premiere for Ice Pilots sesong 2. Er det noen som har mulighet til å formidle dette tro?
-
- 0 svar
- 552 visninger
-
-
I dag så heter ikke Boeing 737 dette lengre. Før var det 737-300, 737-500 og oppover. Nå er det 738 i flere varianter, det er 737 NG etc. Jeg vet at NG er Next Generation men ... Er det noen som har en enkel oversikt over disse modellene (så slipper jeg å "google" så mye)?
-
- 6 svar
- 1,5k visninger
-
-
Kom over denne mens jeg satte og kjiket igjenom Airliners.net, Tro om det hadde vært mulig og fått denne på skilt i norge :grin: 727 Limo
-
-
Jeg har nylig gått til anskaffelse av iFly sin 737 og har sett en del nye konfigurasjonsmuligheter med denne. Dette har gjort til at jeg går for å lage en oppføring for hver av SAS-maskinene som har base i Norge slik at jeg kan lage unike oppsett for hver maskin i simulatoren. Derfor holder jeg på med research på hvordan alle maskinene er satt opp i virkeligheten. Det jeg ser på er: - Farge på MCP-tallene (HVIT eller RØD) - CDU farge (HVIT eller GRØNN på HØYRE eller VENSTRE enhet) - FUEL QTY (RUND SKALA eller DIGITAL) - N2, FF, OIL PRESS, OIL TEMP, OIL QTY, VIB (LOWER eller UPPER DU) - ENGINE RATING (18K, 20K, 22K, 24K eller 26K) Hvis noen har noen informasjo…
-
- 5 svar
- 1,3k visninger
-
-
Fikk denne på Facebook: We are sorry to announce that due to severe weather on the US East Coast, flights FI631 to Boston and FI615 to New York have been cancelled today. Please follow the information on icelandair.com - For those who need to rebook, our call center will be open tomorrow morning. Er/blir flyplassene stengt? Været på JFK nå. KJFK (NYC/JFK ARPT , NY, US) observed 1851 UTC 26 December 2010 Temperature: -1.7°C (29°F) Dewpoint: -3.3°C (26°F) [RH = 89%] Pressure (altimeter): 29.60 inches Hg (1002.5 mb) [sea-level pressure: 1002.3 mb] Winds: from the NNE (20 degrees) at 22 MPH (19 knots; 9.9 m/s) gusting to 28 MPH (24 knots; 12.5 m/s) …
-
- 5 svar
- 1,4k visninger
-
-
Hei! Sitter her med ny pc, og alt fungerer som det skal. Men(!) står at lyd ikke er koblet til.. Går inn på avspillingsenheter. Hvor det er et alternativ med lyd. Den er ikke koblet til som det står. Kan aktivere den osv men ingen ting hjelper. Den må "kobles til".. Noen som vet?
-
- 0 svar
- 58 visninger
-
-
Hvis du kjeder deg.. http://www.p4.no/section.aspx?id=443
-
Merker jula sniker seg mer og mer inn i huset. Så jeg tenkte bare å si god jul!
-
- 42 svar
- 467 visninger
-
-
Hei Tenkte jeg skulle handle ny joystick, og lurte litt på hva som kan anbefales ? tenkte å bruke rundt 1500 kroner
-
- 5 svar
- 1,3k visninger
-
-
Canon har laget en promofilm for sin kommende (og forsinkede)linse EF8-15mm f/4L FISHEYE USM som er filmet med Canon 5D Mark II og 7D. Deler av filmen er filmet med modellhelikopter. Filmen viser litt av egenskapene til den nye linsa, men også hvor stabil film kan bli ved bruk av modellhelikopter. Film og hvordan den ble laget video finnes her
-
- 0 svar
- 1k visninger
-
-
Jeg har en Sony Ericsson Xperia som har blitt låst fordi jeg har prøvd opplåsningsmønsteret for mange ganger, og nå står det at jeg skal bruke Google-kontoen min for å låse den opp igjen. Jeg har laget meg flere Google-kontoer, men ingen av de fungerer. Det eneste som kommer opp er at brukernavnet eller passordet er ugyldig. Jeg har også laget en gmail-konto, men det hjalp heller ikke. Har prøvd å søke rundt, men det eneste jeg finner ut er at mange andre har det samme problemet og at problemet er vanskelig å løse. Er det noen her som er gode med mobiler eller har hatt samme problemet som kan hjelpe meg?
-
- 3 svar
- 119 visninger
-
-
Fant vist en link fra noen år tilbake, med Isak i tårnet. Tenkte det kunne være litt morsomt for nye og/gamle brukere og gjennoppleve dette Karen.. www.bowlinghallen.no/Isak.zip
-
- 57 svar
- 27,2k visninger
-
-
Icelandair piloter som tar saken i egne "hender" The Huffington Post
-
- 1 svar
- 763 visninger
-
-
http://www.proflightsimulator.com/ og god jul til alle
-
- 1 svar
- 878 visninger
-
-
Hei alle sammen. Da er det blitt desember, og ventetiden er her igjen, og i forbindelse med den har jeg da tatt initativet til en julekalender her på forumet. Den vil pågå fra idag, 01.12 klokken 00.01 til 24.12 klokken 23.59. Denne julekalenderen blir som en quiz, hvor jeg legger ut forskjellige spørsmål. Spørsmålene blir lagt ut hver dag klokken 00.01 og varer til klokken 23.59 på kvelden igjen, slik at dere har hele dagen på å svare: Svar sendes til meg på PM. Etter endt dag, vil alle svar for den foregående dagen bli slettet etter at de er registrert i resultatlisten som jeg har privat! Jeg kan legge ut topp 5-listen for hver kveld om ønskelig, om folk vi…
-
- 29 svar
- 9,5k visninger
-
-
Hei! Har SAS fått rute til Bangkok, eller er det noe annet den skal? Isåfall hva, om noen vet? Den har retning til Bergen, og ligger kun på 30 000 fot... Er det en feil?
-
- 4 svar
- 1,1k visninger
-
-
-
Hvilkne gate's er ut/inn-land på flyplassene? Vil bare vite, sånn i tilfelle^^
-
- 20 svar
- 4,7k visninger
-
-