Gå til innhold

Nektet ombordstigning på Sørkjosen lufthavn

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Dette opplevde jeg i dag, og er helt sjokkert over hvor lite service vennlig det går an å bli.

Fra min post på Facebook:

Jeg tenker på hvor trangsynt og lite serviceinnstilt det går an å bli. Jeg skulle reise fra Sørkjosen med morra flyet i dag. Været var fint og jeg var utfor lufthavna litt over 06.30. Jeg tenkte det var godt å ha litt god tid på seg. Da jeg kom inn på flyplassen, kom en widerøe ansatt mot meg som rett og slett freste til meg at jeg var for seint ute, og at nå var det stengt for innsjekk. Han pekte mot en plakat ved disken, så forsvant han like fort som han kom. Like etter stengte også sikkerhetssjekken da de som stod der hadde sendt bagasjen sin gjennom maskinen. Jeg har ikke reist med fly siden i Mars, så har ikke fått med meg dette absolutte krav. Det var ca. 10-15 minuttet før flyet landet, så det var ingen av de ansatte som til da hadde jobbet seg svett. Flyet hadde en oppsatt avgang tidligst klokka 07.00. Like etter jeg ankom flyplassen kom det en til passasjer, og han hadde kun håndbagsje, men han fikk heller ikke slippe gjennom. Dette til tross for at han hadde billett på telefon og var innafor tiden på 20 min. Behandlinga vi fikk fra Widerøe og sikkerhetspersonalet i dag var helt slett og utrolig arrogant. Jeg har aldri opplevd maken til slik behandling på en flyplass. Det var heller ingen hjelp å få ved å kontakte Widerøe kundeservice. Forslaget deres var å kjøpe ny billett til blodpris. Dessuten korresponderte det heller ikke med SAS og det endte med at jeg måtte kansellere turen og tapte masse penger. Slik behandling kan de vel tillate seg når de har monopol!!

Hva tenker dere om slik behandling av reisende?

Endret av Siggen
Skrevet

Kjip opplevelse og burde helt klart blitt håndtert anerledes av Widereø (og Avinor?).

Har ikke flydd i Finmark, men en del på kortbanenettet på vestlandet og i Nordland, og har alltid opplevd personalet på disse flyplassene som fleksible, serviceinnstilte og litt uformelle/runde i kantene (uten å være uprofesjonelle). Så det overrasker meg litt å høre om opplevelsen din. Men det er kanskje nye tider der regler og rutiner skal følges til prikke? 

Skrevet (endret)

Widerøe og Sørkjosen lufthavn kan seile på en fjøl ut reisafjorden for min del🤬!!!!

Fyttikatta Widerøe har ødelagt mye for meg nå.

Bl.a. skulle vi til B737 simulatoren ved Gardermoen (Leto hallen)

Jeg blir helt sjakkmatt av behandlinga jeg fikk i går, men slik kan de holde på når de nesten har monopol på korbanenettet🙄

Endret av Siggen
Skrevet
27 minutter siden skrev Dag Baardsen:

Er nok dette som er bakgrunnen: https://www.nrk.no/nordland/na-ma-du-vaere-tidligere-ute-nar-du-skal-ut-a-fly-1.16536998

Men høfligere kan de uansett være

Men absolutt trenger de ikke være. Det kan være mange grunner til at reisende blir litt forsinket f.eks trafikk etc.

Hvis man kommer inn på flyplassen 40 min før avgang, og må stå i kø hos Widerøe. Blir man nektet ombordstigning da også, når køen gjorde slik at du ikke fikk ut bagasje tag før fristen?

• Premium Medlem
Skrevet

Skjønner veldig godt at du er skuffet, men skjønner også at de må sette grensen et sted, når de samme 2 eller 3 som jobber der skal rekke alt det andre de har å gjøre før en avgang. Blir litt som om en bussjåfør skulle vente på alle som kommer løpende før avgang, døra må til slutt kanskje lukkes rett før en som skal på.

Skrevet

Jeg er ALLTID tidlig ute når jeg flyr. Selv på småflyplasser siden jeg av erfaring vet at konsekvensene fort blir veldig uheldige om noe uventet skulle skje. Få sjekket inn og sendt avgårde bagasjen så tidlig som mulig. Deretter kan man slappe av og ta den tiden man trenger. Generelt sett er jo mindre flyplasser mer runde i kantene, men det strammes vel inn der også. Hadde en episode i Amsterdam i sommer der jeg ble stående i innsjekkingskø og bagasjelevering i over en time som resulterte i at jeg til slutt ikke fikk sjekket inn innenfor fristen og dermed heller ikke rakk flyet hjem. Satt en time i telefon kø med SAS kun for å få opplyst at det dessverre ikke var noe dem fikk gjort noe med så jeg måtte kjøpe ny billett. Attpåtil ble flyet forsinket 3 ganger sånn at det ikke tok av før over 1 time etter opprinnelig tid. Det kom på nærmere 10 lapper for å komme seg hjem dagen etter via Køben og Oslo (pluss hotell overnatting i køben). Eneste refusjon jeg fikk var statlige avgifter på den ubrukte billetten :ph34r:

• Like 1
Skrevet
12 minutter siden skrev MagTvei:

Skjønner veldig godt at du er skuffet, men skjønner også at de må sette grensen et sted, når de samme 2 eller 3 som jobber der skal rekke alt det andre de har å gjøre før en avgang. Blir litt som om en bussjåfør skulle vente på alle som kommer løpende før avgang, døra må til slutt kanskje lukkes rett før en som skal på.

Jeg har reist fra den flyplassen i ca. 15 år, og har bestandig vært der ca. kl: 06.30. det har aldri vært et problem, og de er like mange ansatte på jobb i dag som alle andre år. Jeg var den siste passasjeren som hadde bagasje som skulle sjekkes inn. Flyet var 10-15 minutter fra å lande, og det var ingen kø verken hos Widerøe eller i sikkerhetskontrollen. Widerøe sto i skranken til jeg kom inn døra, så forlot de skranken med en en frekk kommentar. Jeg hadde hatt forståelse for dette hvis det var trengsel og de hadde det veldig travelt, men det hadde de overhodet ikke. Arroganse og monopol går hand i hand!!

Skrevet (endret)
Den 15.11.2023 klokken 19.46 skrev Dag Baardsen:

Han fikk være med, for de utviser jo skjønn i en overgangsperiode.

De nøyde seg med å irettesette han i full offentlighet for å markere hvem som har makta

Å utvise skjønn har nok ikke nådd frem til Sørkjosen..

Endret av Siggen

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...