Skrevet 22. juli 2023 1 år Premium Medlem Var på Mo og fikk montert modifisering av vingeroten, for mindre luftmotstand, og balansert høyderoret . Samtidig fikk æ montert inn GTN 750 for lettere navigasjon. Har også bestilt tip-tanker, men disse var det litt ventetid på. Første tur i fornyet utgave gikk fra Fagerenga til Bodø.
Skrevet 24. juli 2023 1 år Premium Medlem Fairings er til for å brukes Fått noen wear-and-tear-feil enda? Og funka 750'en bra?
Skrevet 24. juli 2023 1 år Forfatter Premium Medlem Jotakk, 750’en er grei å ha, men jeg bruker den mest som kartreferanse mens æ bruker den enkle autopiloten for å følge ruta. Ellers har jeg bytta start-batteri og noen tennplugger. Comanche’n er nøye med oppvarmingen før take off, og jeg starter aldri uten å ha sjekket vann i bensinen og tatt den obligatoriske sjekkrunden rundt flyet ☺️. Merkelig hvor oppdragende denne modellen er, og hvor meningsløst enkle andre modeller plutselig er blitt 🥴
Skrevet 25. juli 2023 1 år Premium Medlem Ja, det blir mere og mere som IRL. Sliter litt med å få noe som helst i sump-glasset, forreesten. Har slått på tanktilførselen for den aktuelle tanken. Noen tips, @Ernst K.Furuhatt?
Skrevet 25. juli 2023 1 år Premium Medlem 6 timer siden skrev Dag Baardsen: Ja, det blir mere og mere som IRL. Sliter litt med å få noe som helst i sump-glasset, forreesten. Har slått på tanktilførselen for den aktuelle tanken. Noen tips, @Ernst K.Furuhatt? Fungerer det ikke hvis du tar walkaround direkte fra dark and cold med en av kranene mellom setene åpnet? Det gjør det her.
Skrevet 25. juli 2023 1 år Premium Medlem Måtte investere i rorpedaler pga. at dette flyet og F28 Fellowship ikke godtar racingpedalene mine, som nesten alle andre fly. Men det var vel på tide uansett med skikkelige pedaler.
Skrevet 25. juli 2023 1 år Forfatter Premium Medlem 13 timer siden skrev Dag Baardsen: Ja, det blir mere og mere som IRL. Sliter litt med å få noe som helst i sump-glasset, forreesten. Har slått på tanktilførselen for den aktuelle tanken. Noen tips, @Ernst K.Furuhatt? Startet i «cold and dark» inne i cockpit, åpnet døra på valig måte, klikket med musetasten på vingerota, og vips så var jeg ute av flyet. Fortsatte med «walkaround» derfra, og da fikk jeg tappet bensin fra begge vingene (sjekket at det ikke var vann i bensinen).Etter å ha fullført alle sjekkpunkter, gikk jeg inn i cockpit, og startet flyet i henhold til sjekklisten.
Skrevet 25. juli 2023 1 år Forfatter Premium Medlem 4 timer siden skrev MagTvei: Måtte investere i rorpedaler pga. at dette flyet og F28 Fellowship ikke godtar racingpedalene mine, som nesten alle andre fly. Men det var vel på tide uansett med skikkelige pedaler. Gode pedaler er et must, i hvertfall når man flyr warbirds ☺️. Comanche’n trenger egentlig lite bruk av pedaler, bortsett fra under kraftig «sideslip» når man lander.
Skrevet 25. juli 2023 1 år Premium Medlem 50 minutter siden skrev Ernst K.Furuhatt: Gode pedaler er et must, i hvertfall når man flyr warbirds ☺️. Comanche’n trenger egentlig lite bruk av pedaler, bortsett fra under kraftig «sideslip» når man lander. Enig, har ikke hatt problemer med warbirds eller standard Asobo fly, men de siste to, A2A Comanche og Fellowship (+PMDG B737) er annerledes i roroppsettet på en eller annen måte, så på dem har jeg måttet bruke twisten på stikka til nå.
Skrevet 26. juli 2023 1 år Premium Medlem Da fant jeg ut av sump draining - fan endelig click spot i bunnen av flaska. Men HVOR er sikringspanelet?
Skrevet 27. juli 2023 1 år Premium Medlem 10 timer siden skrev Torgeir Pedersen: Sikringene er i underkant av instrumentpanelet. Ah, der ja - takk!
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.