Skrevet 17. oktober 2021 3 år Hei! Jeg er ingen ekspert på navigasjonskart, og lurer derfor på hvor jeg leser av baro minimum på ILS kart, f.eks. på Navigraph sine kart.
Skrevet 17. oktober 2021 3 år Benytter Navigraph Jeppesenkart? I såfall, sjekk ut denne: https://www.boldmethod.com/blog/lists/2018/10/how-to-brief-a-jeppesen-approach-chart-in-11-steps/ Forklarer litt hvordan man leser jeppesen charts!
Skrevet 17. oktober 2021 3 år Forfatter ...så her er baro minimum 305 fot for ILS og 560 fot for LOC!? Endret 17. oktober 2021 3 år av Siggen
Skrevet 17. oktober 2021 3 år 14 minutter siden skrev Siggen: ...så her er baro minimum 305 fot for ILS og 560 fot for LOC!? Ja, det er korrekt! På mange kart står det også forskjellige minima for klasse A, B, C aircraft, som på høyre under "Circle-to-land". Da er minstrehøyden forskjellig utifra flyets hastighet i approach. Det står også et tall i parentes, i dette eksempelet, DA(H) 305' (284'), 305' viser til høyde over havet (altitude), mens det 284' står for height (over threshold) Endret 17. oktober 2021 3 år av Mads
Skrevet 17. oktober 2021 3 år Veldig enkelt forklart ovenfor, men vær også obs på forskjellen mellom DA(H) og MDA(H). DA(H) er høyden du skal velge enten å lande eller go-around i en precision approach. MDA er høyden du ikke kan descende under, men du kan fortsette på MDA-høyden til du når Missed Approach Point (MAP) i en non-precision approach. Som i dette eksemplet er LOC (GS out).
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.