Posted October 17, 20213 yr Hei! Jeg er ingen ekspert på navigasjonskart, og lurer derfor på hvor jeg leser av baro minimum på ILS kart, f.eks. på Navigraph sine kart.
October 17, 20213 yr Benytter Navigraph Jeppesenkart? I såfall, sjekk ut denne: https://www.boldmethod.com/blog/lists/2018/10/how-to-brief-a-jeppesen-approach-chart-in-11-steps/ Forklarer litt hvordan man leser jeppesen charts!
October 17, 20213 yr Author ...så her er baro minimum 305 fot for ILS og 560 fot for LOC!? Edited October 17, 20213 yr by Siggen
October 17, 20213 yr 14 minutter siden skrev Siggen: ...så her er baro minimum 305 fot for ILS og 560 fot for LOC!? Ja, det er korrekt! På mange kart står det også forskjellige minima for klasse A, B, C aircraft, som på høyre under "Circle-to-land". Da er minstrehøyden forskjellig utifra flyets hastighet i approach. Det står også et tall i parentes, i dette eksempelet, DA(H) 305' (284'), 305' viser til høyde over havet (altitude), mens det 284' står for height (over threshold) Edited October 17, 20213 yr by Mads
October 17, 20213 yr Veldig enkelt forklart ovenfor, men vær også obs på forskjellen mellom DA(H) og MDA(H). DA(H) er høyden du skal velge enten å lande eller go-around i en precision approach. MDA er høyden du ikke kan descende under, men du kan fortsette på MDA-høyden til du når Missed Approach Point (MAP) i en non-precision approach. Som i dette eksemplet er LOC (GS out).
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.