Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Driver idag og installerer Win11 på lanseringsdagen. Etterpå skal jeg prøve MSFS 2020.

På denne siden valgte jeg første valg: Windows 11 Installation Assistant

https://www.microsoft.com/en-us/software-download/windows11?ranMID=24542&ranEAID=TnL5HPStwNw&ranSiteID=TnL5HPStwNw-_pek75hXgpl2mNOjexLLyg&epi=TnL5HPStwNw-_pek75hXgpl2mNOjexLLyg&irgwc=1&OCID=AID2200057_aff_7593_1243925&tduid=(ir__2dg0iuxtkckfq3xb0ckzh9lp2u2xrcjqxrxcv9hw00)(7593)(1243925)(TnL5HPStwNw-_pek75hXgpl2mNOjexLLyg)()&irclickid=_2dg0iuxtkckfq3xb0ckzh9lp2u2xrcjqxrxcv9hw00

Det første jeg erfarte var at dette må startes som administrator. Hvis ikke så fikk jeg feil ut i installasjonsprosessen. Vi får se hvor langt jeg kommer.

Skrevet

Ferdig installert og det ser faktisk bra ut. Alt var på plass av programmer fra win10, og det ser ut som de har modernisert menyene.

Bruker en 49 tommers monitor og det at start menyen er i senter av skjermen var faktisk ganske nyttig.

Startet og fløy noen minutter nå i MSFS og ser ingen problemer overhodet. Jeg tror jeg har vært heldig! 😁

Vi får se i dagene som kommer om det dukker opp noen problemer.

• Like 2
  • Premium Medlem
Skrevet

Jeg prøvde meg på Win11 Beta for en måned siden. Ikke opplevd problemer i MSFS, X-plane, Prepar3d eller DCS så langt. Det inkluderer mods/plugins/addons til alle simulatorene. Dvs. litt hark og host i X-plane for addons som bruker SASL ifbm. lisenser, men det skjer hver gang en major-release av OS kommer, inkludert Win10 og dets mange major releases siden den kom. 

Ville jeg installert det på en maskin som jeg bruker til jobb? Kanskje vente litt til over nyttår ;) 

Skrevet
4 timer siden skrev Inge Jenstad:

Hva med TPM (Trusted Plattform Module)? Er det mange som har denne tingsen i HW eller har dere installert denne i BIOs, eller hva?

TPM (Trusted Plattform Module) Tror det ble implementert i Bios på alle Hovedkort, så langt til bake som 4 år, På alle nye Hovedkort i dag, er det standard. 👍

• Like 1
Skrevet
1 time siden skrev Aslak Iversen:

Oppdaterte min BIOS uten at det hjalp noe som helst. Mangler også sikker oppstart, men finner ikke ut hvordan jeg setter den på. Oppskriften til Windows fungerer ikke for meg.

Ja unskyld..!!

Kan jeg spørre hvilket hovedkort du har?😏

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...