Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Siden jeg bor mye i Spania så har jeg kjøpt et meget bra South Spain Scenery og har som regel en 'før frokost fly tur' med PMDG 737-700 fra Alicante til Valencia eller Girona.

Ruten ut er LEAL - SUMMO - MITOS - MULAT og her skjer det noe rart. Ved TO så står barometeret på 1013, ved 6500 ft mot SUMMO vil det ha skifte til STD (som vanlig), men så skjer det rare. Ved MITOS, på FL170 vil det igjen ha skifte tilbake til 1013 !? Hva kommer dette av ?

Skrevet

Ja, til 6000 som vel er standard norm for Europa.

Etter mange måneder med tutorial#1 EGKK til EHAM så har jeg kanskje hengt meg for mye opp i det som FMC er programert med der, men config mellom -800 og -700 er vel ikke så veldig mye forskjellig. Foretrekker å fly med -700 da jeg synes den er lettere å håndtere ved manuell innflyving og landing.

Skrevet

Nei, det hadde jeg ikke. Og årsaken til det er at i PMDG manualen så står det at jeg skal sette den etter TD. Men det gjorde faktisk til at problemet ble borte:)

Siden jeg er veldig nysgjerrig om dette, kan du forklare hvorfor det skjer når ikke TRANS LVL er satt ved TO.

Mvh Pål 

Skrevet

Tipper TL under innstillingene i CDU'n står "default" på FL180, siden produktet er fra USA og de gjør det slik der borte.                                                                                                   

Lenge siden jeg har gjort det, men mener å huske at både TA og TL kan endres så de blir værendes slik inntil evt. nye endringer via CDU'n til NGX'n.

  • Like 1
  • Premium Medlem
Skrevet

@Halvdan Hellenes treffer blink her! Og som han skriver, kan man sette transition til en annen standard i oppsettet til PMDG. Man kan vel også sette standard transition per livery. Jeg har satt min til 7000, men anbefaler deg å ha det som en del av din "flow", typisk før avgang eller 10m til T/D uansett. Mange følger ulike SOPs for ulike selskap her, men husk at du er alene i cockpit, da må man tilpasse arbeidsflyten slik at man har tid til å rekke over alt :P  (les: ENBR->ENHD med nordlig vind, gir deg ikke mye tid til å rekke over alt alene...)

Skrevet

Takk til dere begge to. Jeg har antagelig tatt PMDG's manualer for å være 'sannheten' tidligere, og der har det stått at dette gjør man under descent. Heretter gjør jeg det før TO.

Fant også en tråd hos PMDG om hvordan dette kan gjøres fast, uten at det alltid ble overskrevet ved ny flyving.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...