Kjetil Håvan Skrevet 24. april 2018 Skrevet 24. april 2018 Kanskje ikke helt On Topic, men jeg synes denne var arti, og det viser hvor langt enkelte går for å lage replikaer av fullsize motorer. Det var iallefall to-tre flymotorer her inne, inkludert hjemmelaget turbojet? 2 Siter
Jan Tore Pettersen Skrevet 24. april 2018 Skrevet 24. april 2018 Mye bra her,jetmotoren helt på slutten hadde litt Starfighter-uling,hehe. 1 1 Siter
Premium Medlem Torbjørn M Skrevet 24. april 2018 Premium Medlem Skrevet 24. april 2018 Utrolig gøy! Det er nesten som man gleder seg til å bli pensjonist Bare 40 år igjen... Sniker inn en video fra vår nabo i sør, Find Hansen. Artig skure som lager gamle stamp-motorer i miniatyr. Ikke akkurat fly, men vi skriver den inn i boka for oss mekanikk-interesserte. 2 Siter
Kjetil Håvan Skrevet 24. april 2018 Forfatter Skrevet 24. april 2018 Ahh. Glimrende. Det er også en rekketolver i filmen jeg la ut ( Hvis det ikke er en V12 da?!). Var det ikke rekketolvere i feks den engelske Spitfiren, og p-51 mustang?! Siter
Tor-Olav Seltveit Skrevet 25. april 2018 Skrevet 25. april 2018 13 timer siden, Kjetil Håvan skrev: Ahh. Glimrende. Det er også en rekketolver i filmen jeg la ut ( Hvis det ikke er en V12 da?!). Var det ikke rekketolvere i feks den engelske Spitfiren, og p-51 mustang?! V-12 Rolls Royce Merlin i spitfire. Sene modeller hadde Rolls Royce Griffon. En V-12 som Merlin, men med høyere ytelse. P-51 hadde også Merlin motor, men denne var lisensprodusert av Packard i USA. Tidlige P-51’s hadde Allison motorer. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.