Asbjorn Furu Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Hei alle,og vel overstått helg. Har ofte lurt på hvorfor de "vanlige"flytypene har så mange ulike nummer.F.eks:En B737 ER da en 737,eller hva?ser ofte at 734 osv florerer.Visste ikke før i dag at en 744 var en 747.Hvorfor er det slik?Er det noe system idette som at f.eks en 744 er en 747-400?En 735 er en 737-500 osv? Kunne vært kjekt å vite litt mere om disse tingene. Ha en fin Søndagskveld. Asbjørn Furu AFIS`n Siter
Jens Eftang Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Javisst! Det er akkurat som du tror. 734 er 737-400. Er bare en kortere måte å skrive det samme på. Siter
Asbjorn Furu Skrevet 10. november 2002 Forfatter Skrevet 10. november 2002 Takker for lynkjapp respons. Asbjørn AFIS`n Siter
Åsmund Røsok Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Må si at jeg også lærte noe nytt der. Men brukes slike forkortelser også i RL? Siter
Arne Øverland Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 quote: Opprinnelig postet av Åsmund Rsok: Må si at jeg også lærte noe nytt der. Men brukes slike forkortelser også i RL? ofte men ikke alltid Siter
Arild Oldervoll Skrevet 10. november 2002 Skrevet 10. november 2002 Nei, dette tror jeg ikke benyttes i RL i det hele tatt. Var i tårnet på flesland en gang, og da var det en av de som var med meg som nevnte 734 og flygelederen lurte på hva det var for noe Siter
Asbjorn Furu Skrevet 11. november 2002 Forfatter Skrevet 11. november 2002 Unge Jørgen:I følge innlegget ovenfor er det visst ikke bare jeg som lurer på dette Er nokså ofte innom den linken til Los Angeles International Airport,og der ser jeg ofte dette. Paradokset i dette var at igår da jeg snakket med Bodø Kontrollsentral,så spurte jeg etter disse flyene som går i "arctic route one".(Går forbi oss nemlig,en av dem) Da var det at han personen i Bodø som sa:det er en 744.Dermed var denne funderingen igang ser du Kan til slutt nevne at ifølge Doc 8643,som er ei bok over flytyper,så brukes disse benevnelsene. Jaja,man lærer stadig noe nytt... Asbjørn AFIS`n med begrenset flykunnskap Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.