Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Det lurer jeg også på. :grin:

Skrevet

Hvis dette gjelder rw, ENFB har gjenoppstått som ICAO for Statfjord B plattformen.

ENSF STA STATFJORD A

ENFB STB STATFJORD B

ENQS STC STATFJORD C

Skrevet

Er det noen som gjetter på hva W///S6 er, og hva som evt. mangler? ;)

Skrevet
  • Forfatter

Jeg har ikke den fjerneste anelse, og mysteriet med ENFB er nå avklart for min del.

Det kan ikke være noe særlig å surre rundt med chopper med den sikten de har der ute. Hva slags minima bruker dere?

Skrevet

Tja..

W///S6 = 6 meter høye bølger tror jeg.

Det som mangler er vel sjøtemperaturen.

W12/S6 hadde vel vært 12 grader og 6 m bølger.

Skrevet
  • Forfatter

Jepp, så har jeg lært noe nytt i dag også.

ENEK 051850Z 33018KT 9999 FEW012CB SCT035 04/M01 Q0998 W10/S4=

Det er ikke motsatt? Waves 10 (ft?) seatemp 4?

Skrevet

Du får vel få 100% på den Tommy. :)

Den siste er sea state og ikke bølgehøyde, selv om sea state 6 er bølgehøyde 4-6 meter..

Skrevet

Kortversjonen:

Værminima for en ARA (airborne radar approach) er 200Ft ceiling/800mtr vis på dag. For natt er det 300ft ceiling/1200mtr vis.

MDH på dag er helidekkhøyde + 50ft (minimum 200ft), for natt er det helidekkhøyde + 50ft (minimum 300ft). MaPt (Decision range) på 0,75NM fra destinasjon. Samme om en flyr en approach til nearby target.

I tillegg kommer diverse krav til lateral obstacle clearence fra targets i approach sector og missed approach sector + en drøss andre krav som skal oppfylles. Kan være hektisk å fly med mange targets på radaren og annen trafikk som skal inn til andre plattformer.

Les mer i Appendix 1 JAR-OPS 3.430

Skrevet

Aha ja,men det var nesten hvertfall. Hadde ikke tabellen tilgjengelig. :whistle:

Er jo mest opptatt av Snow state og ikke Sea state for øyeblikket. :cool:

Og "Snow state" her nå blir vel noe sånt som:

WM06/S3 kanskje?, Altså flotte forhold,vindstille,passe kaldt,1.5m snødybde og godt preparerte løyper! :D

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …