December 5, 201014 yr Hvis dette gjelder rw, ENFB har gjenoppstått som ICAO for Statfjord B plattformen. ENSF STA STATFJORD A ENFB STB STATFJORD B ENQS STC STATFJORD C
December 5, 201014 yr Author Jeg har ikke den fjerneste anelse, og mysteriet med ENFB er nå avklart for min del. Det kan ikke være noe særlig å surre rundt med chopper med den sikten de har der ute. Hva slags minima bruker dere?
December 5, 201014 yr Tja.. W///S6 = 6 meter høye bølger tror jeg. Det som mangler er vel sjøtemperaturen. W12/S6 hadde vel vært 12 grader og 6 m bølger.
December 5, 201014 yr Author Jepp, så har jeg lært noe nytt i dag også. ENEK 051850Z 33018KT 9999 FEW012CB SCT035 04/M01 Q0998 W10/S4= Det er ikke motsatt? Waves 10 (ft?) seatemp 4?
December 5, 201014 yr Du får vel få 100% på den Tommy. Den siste er sea state og ikke bølgehøyde, selv om sea state 6 er bølgehøyde 4-6 meter..
December 5, 201014 yr Kortversjonen: Værminima for en ARA (airborne radar approach) er 200Ft ceiling/800mtr vis på dag. For natt er det 300ft ceiling/1200mtr vis. MDH på dag er helidekkhøyde + 50ft (minimum 200ft), for natt er det helidekkhøyde + 50ft (minimum 300ft). MaPt (Decision range) på 0,75NM fra destinasjon. Samme om en flyr en approach til nearby target. I tillegg kommer diverse krav til lateral obstacle clearence fra targets i approach sector og missed approach sector + en drøss andre krav som skal oppfylles. Kan være hektisk å fly med mange targets på radaren og annen trafikk som skal inn til andre plattformer. Les mer i Appendix 1 JAR-OPS 3.430
December 5, 201014 yr Aha ja,men det var nesten hvertfall. Hadde ikke tabellen tilgjengelig. :whistle: Er jo mest opptatt av Snow state og ikke Sea state for øyeblikket. :cool: Og "Snow state" her nå blir vel noe sånt som: WM06/S3 kanskje?, Altså flotte forhold,vindstille,passe kaldt,1.5m snødybde og godt preparerte løyper!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.