Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vel mange måter å si ting på, selv om det er regler for alt. Jeg føler det spørs hvor rutinerte flygerne er. Ofte går jo alt på rutine, og for oss hobbyflygere er det mye uforståelig som blir sagt mellom kommersielle piloter og tårnet.

 

Men tilbake til tråden: "cleared for takeoff" og "cleared to land" blir brukt i praksis.

Skrevet

Joda riktig det, men de som er ute og flyr en del i det virkelig liv, vil oppleve å høre mye rart. Mye går på rutine. Men det kan som du sier være en trussel, for plutselig kommer det noe uventet over radioen som kanskje en av "endene" overser..

Skrevet
Eivin: Ja, det skal være det.

Du kan jo ellers sjekke BSL selv BSL G 5-1

Vedlegg 1 til forskrift... Se 2.2 Klareringer f.eks.

2.4.10 b ,er vel den som spesifikt er nevnt i denne tråden.

 

Supert! Da har jeg lesestoff for en stund fremover. :)))

Skrevet
Den dagen noe går rutine i forhold til luftfart, så er det lett for å skje ting som ikke skal skje..

 

Nesten alt vi gjør i luftfarten er rutine og det er bra slik. Da blir det også lettere å oppdage noe som faller utenfor, siden det ikke er rutine.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...