Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Her er adressen til vårt nye nettblad

http://www.nfo.no/

 

Sjekk spesielt videosiden. Første oppstart etter motorskifte/fuelcontrol er alltid gøy å se på - Blowout med rester av iniberingsolje "[stort

 

[ 27.11.2002, 09:33: Endret av: Øystein Eker ]

Skrevet
  • Forfatter

korrosjonhindrende olje.

 

Blir motor lagret mer enn 30 dager, så tømmes fuelkomponenter for fuel og erstattes med korrosjonshindrende olje.

Skrevet

quote:

Opprinnelig postet av Øystein Eker:

korrosjonhindrende olje.

 

Blir motor lagret mer enn 30 dager, så tømmes fuelkomponenter for fuel og erstattes med korrosjonshindrende olje.

Hvor lenge den kan lagres varierer vel...

Skrevet

Fint å se at det finnes konserveringsolje av høy kvalitet.

Men, no sånt har ikke vi hatt behov for til nå.

har klart å få turnaround time ned til ca 50 min.

og DA trenger man ikke konserveringsolje.

CFM-56-3 blir ikke så fort kalde.

Skrevet

Hei.

 

Den videoen med den stakkars teknikeren på ett hangardekk er ikke usannsynlig i hele tatt! "[sur]"

 

Du har vel kanskje ikke være i nærheten av en turbin på tomgang?

 

Og i dette tilfellet gir A6'n gass for å taxe på dekket. Opptil 60% throttle brukes for å flytte flyet.

Du må huske på att hangarskipet har en hastighet på rundt 35-40 knop, noe som lager en skikkelig vind.

 

"Beware of Jet intake".

 

Mvh,

Thomas.

 

[ 03.12.2002, 14:30: Endret av: Thomas Olafsen ]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …