Skrevet 27. november 2002 22 år Her er adressen til vårt nye nettblad http://www.nfo.no/ Sjekk spesielt videosiden. Første oppstart etter motorskifte/fuelcontrol er alltid gøy å se på - Blowout med rester av iniberingsolje [ 27.11.2002, 09:33: Endret av: Øystein Eker ]
Skrevet 27. november 2002 22 år Kjekk side !! Fin den oppstarten ja Hva er iniberingsolje ? En slags turbinolje eller en monteringsolje ??
Skrevet 27. november 2002 22 år Forfatter korrosjonhindrende olje. Blir motor lagret mer enn 30 dager, så tømmes fuelkomponenter for fuel og erstattes med korrosjonshindrende olje.
Skrevet 27. november 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Øystein Eker: korrosjonhindrende olje. Blir motor lagret mer enn 30 dager, så tømmes fuelkomponenter for fuel og erstattes med korrosjonshindrende olje. Hvor lenge den kan lagres varierer vel...
Skrevet 28. november 2002 22 år Fint å se at det finnes konserveringsolje av høy kvalitet. Men, no sånt har ikke vi hatt behov for til nå. har klart å få turnaround time ned til ca 50 min. og DA trenger man ikke konserveringsolje. CFM-56-3 blir ikke så fort kalde.
Skrevet 28. november 2002 22 år Fan! Så dere videoen med han som havnet inne i lufinntaket på prowleren???
Skrevet 3. desember 2002 22 år Må si at videoen der han forsvinner inn luftinntaket virker ganske urealistisk.... Eller tar jeg feil her?
Skrevet 3. desember 2002 22 år Hei. Den videoen med den stakkars teknikeren på ett hangardekk er ikke usannsynlig i hele tatt! Du har vel kanskje ikke være i nærheten av en turbin på tomgang? Og i dette tilfellet gir A6'n gass for å taxe på dekket. Opptil 60% throttle brukes for å flytte flyet. Du må huske på att hangarskipet har en hastighet på rundt 35-40 knop, noe som lager en skikkelig vind. "Beware of Jet intake". Mvh, Thomas. [ 03.12.2002, 14:30: Endret av: Thomas Olafsen ]
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.