Kjartan berg Skrevet 4. juni 2010 Skrevet 4. juni 2010 Hei! Prøver å få excel til å ramse opp mulige navn kombinasjoner av: Roy Ricard Valsjø Hansen Iren. Hvordan får jeg dette til? Siter
Tore Stabell Kuloe Skrevet 4. juni 2010 Skrevet 4. juni 2010 tenker du på å bytte om rekkefølgen på bokstavene og få nye ord med mening, som for eksempel ANC-Harry idoliserer sjøvann CIA lynsjer Andorra-sivhøner Anja Carlson vrir høyresiden Cyanin-Arne voldsherja Risør Adjø, oscarvinner Niels Harry Havdyra scanner sjølironier Eller skulle du bare ha navn? Det tror jeg blir verre;) Siter
Per Johansen Skrevet 5. juni 2010 Skrevet 5. juni 2010 Du må lage en makro. Jeg er ikke så flink til det, men fant et du kan bruke for å få oppgaven gjort. Kopier scriptet fra denne siden (Fra linjen som begynner med Dim til siste linje med End Sub). Lim inn i excel, se hvordan her Når du kjører makroen, så skriv inn 12345 i boksen som kommer opp. Da får du frem alle mulige alternativer av 12345 i A kollonnen. Hvis du ønsker navnene i hver sin kollonne bruk Tekst til kollonne funksjonen i excel for å splitte tallene i fem kollonner. Trykk så CTRL-H og legg inn 1 i "Søk etter" og Roy i "Erstatt med" boksene. Klikk på Erstatt alle. Gjør tilsvarende for 2-5. Dette får oppgaven gjort, men det finnes sikkert script som løser dette mer elegant. Kanskje noen kan tilpasse scriptet til din oppgave. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.