Skrevet 10. mai 2010 14 år Da er årets første flight til Bergen og Stavanger klar.Hvis ikke vulkan skyen vil ha det annerledes. I morgen Tirsdag 11/5 kommer ICE338 til Flesland 12.20. TF-FIK,ser det ut som. Drar til Sola kl 13.10,og drar derfra igjen kl 14.40.
Skrevet 11. mai 2010 14 år så den akkuratt når jeg kom ut av bussen meninga var at jeg skulle ta bilde
Skrevet 11. mai 2010 14 år Forfatter hmmm,rart TF-FIO skal videre til Seattle,når det har landet på Keflavik. Dep fra Keflavik blir 19.00 Norsk tid.Det går,men ikke noen optimal stop over...
Skrevet 11. mai 2010 14 år Forfatter Flotte greier!.Du kom deg inn i cockpit også ja.Ville ikke den kvinnelige co piloten bli med på bildet? :grin:
Skrevet 11. mai 2010 14 år vakkert Hvordan får du all info Lars Petter? Da kan du kanskje finne ut hvilken som kommer til helga ?
Skrevet 11. mai 2010 14 år Forfatter Andreas,det kalles for kontakter Jeg kan bare se dagen før,hva som kommer osv.
Skrevet 15. mai 2010 14 år Forfatter ICE338 i morgen,blir TF-FIK. Hvis noen med kamera,enten i Bergen eller Stavanger hadde tenkt spotte i morgen. Samme tid for ankomst etc som tidligere.
Skrevet 16. mai 2010 14 år METAR 161050Z 33011KT 8000 -RADZ SCT003 BKN005 08/07 Q1004 NOSIG RMK WIND 1200FT 32029KT Blir nok lite aktuelt å se den i dag ja.
Skrevet 16. mai 2010 14 år Hvis du kan se langt frem i tid er eg gjerne interessert i hvilken maskin som kommer den 30. Mai
Skrevet 16. mai 2010 14 år Sånt vet man nok ikke før kvelden før Tommy. Men kan nok garantere at det ikke er TF-FIX.
Skrevet 16. mai 2010 14 år Forfatter Stemmer,Jeg ser det kun dagen før.TF-FIK har vært oppsatt til begge flyvningene,men de har forandret det hver gang :cry: TF-FIX kan sikkert til og bli oppsatt en gang også.I går fløy den BIKF-ESSA-BIKF-KBOS-BIKF. Og jeg som trodde at 757-300 ikke var ETOPS godkjent... :blush:
Skrevet 17. mai 2010 14 år Forfatter Jeg tenkte først og fremst på rekkevidden.Siden den er vel korter enn 200 modellen. Men da jeg tenker meg om så er alle icelandairs fly,bortsett fra en cargo 757-200F ETOPS godkjent.
Skrevet 17. mai 2010 14 år Det ville vært veldig rart om noen 757-200 ikke er ETOPS godkjent hos Icelandair. Det er veldig mye mulig jeg tar feil nå men jeg finner det rart at noen 757-200 i Icelandair ikke er ETOPS godkjent da alle har samme range (757-200 har felles lik range) og det har med info fra manufacturer. "ETOPS distances are based on the performance data generated by Boeing/Airbus. The 60 min distance is based on diversionary speeds of M80/310 KIAS. The B757 uses 433NM for their diversion distance, whereas the B767 uses 425 NM (for PW4000 series engines) & 422 NM (for GE CF6-80 series engines) for their 60min distances. My company, for simplicity sakes, came up with a general 420NM for our mixed fleet of planes, and the FAA approved it. "
Skrevet 17. mai 2010 14 år Forfatter Dette ble jeg fortalt av en som jobber i IGS,da.Icelandair ground services. Hvert sitt fly har sin historie,med hva det enn skulle innebære .Samme som på en bil. Tviler ikke om du kan fakta om allt i flyverden.Men dette er fra folk som jobber med flyene daglig....
Skrevet 28. mai 2010 14 år Vet du hvilken som kommer på søndag? Noen som vet hvilket fly SunExpress bruker til SVG på søndag?
Skrevet 28. mai 2010 14 år Noen som vet hvilket fly SunExpress bruker til SVG på søndag? Antar det kommer en -800 fra de, veldig typisk iallefall . Ikke arrester meg om jeg tar feil da, for jeg er ikke helt sikker .
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.