Posted May 10, 201015 yr Da er årets første flight til Bergen og Stavanger klar.Hvis ikke vulkan skyen vil ha det annerledes. I morgen Tirsdag 11/5 kommer ICE338 til Flesland 12.20. TF-FIK,ser det ut som. Drar til Sola kl 13.10,og drar derfra igjen kl 14.40.
May 11, 201015 yr Author hmmm,rart TF-FIO skal videre til Seattle,når det har landet på Keflavik. Dep fra Keflavik blir 19.00 Norsk tid.Det går,men ikke noen optimal stop over...
May 11, 201015 yr Author Flotte greier!.Du kom deg inn i cockpit også ja.Ville ikke den kvinnelige co piloten bli med på bildet? :grin:
May 11, 201015 yr vakkert Hvordan får du all info Lars Petter? Da kan du kanskje finne ut hvilken som kommer til helga ?
May 11, 201015 yr Author Andreas,det kalles for kontakter Jeg kan bare se dagen før,hva som kommer osv.
May 15, 201015 yr Author ICE338 i morgen,blir TF-FIK. Hvis noen med kamera,enten i Bergen eller Stavanger hadde tenkt spotte i morgen. Samme tid for ankomst etc som tidligere.
May 16, 201015 yr METAR 161050Z 33011KT 8000 -RADZ SCT003 BKN005 08/07 Q1004 NOSIG RMK WIND 1200FT 32029KT Blir nok lite aktuelt å se den i dag ja.
May 16, 201015 yr Hvis du kan se langt frem i tid er eg gjerne interessert i hvilken maskin som kommer den 30. Mai
May 16, 201015 yr Sånt vet man nok ikke før kvelden før Tommy. Men kan nok garantere at det ikke er TF-FIX.
May 16, 201015 yr Author Stemmer,Jeg ser det kun dagen før.TF-FIK har vært oppsatt til begge flyvningene,men de har forandret det hver gang :cry: TF-FIX kan sikkert til og bli oppsatt en gang også.I går fløy den BIKF-ESSA-BIKF-KBOS-BIKF. Og jeg som trodde at 757-300 ikke var ETOPS godkjent... :blush:
May 17, 201015 yr Author Jeg tenkte først og fremst på rekkevidden.Siden den er vel korter enn 200 modellen. Men da jeg tenker meg om så er alle icelandairs fly,bortsett fra en cargo 757-200F ETOPS godkjent.
May 17, 201015 yr Det ville vært veldig rart om noen 757-200 ikke er ETOPS godkjent hos Icelandair. Det er veldig mye mulig jeg tar feil nå men jeg finner det rart at noen 757-200 i Icelandair ikke er ETOPS godkjent da alle har samme range (757-200 har felles lik range) og det har med info fra manufacturer. "ETOPS distances are based on the performance data generated by Boeing/Airbus. The 60 min distance is based on diversionary speeds of M80/310 KIAS. The B757 uses 433NM for their diversion distance, whereas the B767 uses 425 NM (for PW4000 series engines) & 422 NM (for GE CF6-80 series engines) for their 60min distances. My company, for simplicity sakes, came up with a general 420NM for our mixed fleet of planes, and the FAA approved it. "
May 17, 201015 yr Author Dette ble jeg fortalt av en som jobber i IGS,da.Icelandair ground services. Hvert sitt fly har sin historie,med hva det enn skulle innebære .Samme som på en bil. Tviler ikke om du kan fakta om allt i flyverden.Men dette er fra folk som jobber med flyene daglig....
May 28, 201015 yr Vet du hvilken som kommer på søndag? Noen som vet hvilket fly SunExpress bruker til SVG på søndag?
May 28, 201015 yr Noen som vet hvilket fly SunExpress bruker til SVG på søndag? Antar det kommer en -800 fra de, veldig typisk iallefall . Ikke arrester meg om jeg tar feil da, for jeg er ikke helt sikker .
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.