Skrevet 30. april 2002 22 år Jeg lurer på om det er noen som vet om det er mulig å skaffe Gmax plugin til 3DS Max 4... Altså en plugin for å kunne lage gmax-modeller i 3DS Max, evt en converter som omgjør gmax-filer til max-filer og omvendt.
Skrevet 30. april 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Stig Enoksen: Jeg lurer på om det er noen som vet om det er mulig å skaffe Gmax plugin til 3DS Max 4... Altså en plugin for å kunne lage gmax-modeller i 3DS Max, evt en converter som omgjør gmax-filer til max-filer og omvendt. Den er det mange som venter på. Da spesielt MadeInNorway.
Skrevet 2. mai 2002 22 år Da tror jeg dere kan vente lenge, for det kommer sannsynligvis ikke. Du får nemlig et program til 3dsmax som gjør at du kan bruke gmax filer og convert to bgl/mdl pluginene. Men... de koster penger.. Sånn er livet gutter... Som om det ikke skal holde med å betale 40k for 3ds.
Skrevet 2. mai 2002 22 år eksporter til 3ds fra 3dsmax.. og importer 3ds inn i gmax.. funker fint.. værre er det ikke.. husker ikke helt hvor jeg fant 3ds import scriptet til gmax men..
Skrevet 2. mai 2002 22 år Typisk! Altid noen som skal tjene penger. Jaja... ikke den beste nyheten det dere der nei.
Skrevet 2. mai 2002 22 år quote: Opprinnelig postet av Jonas westlin: eksporter til 3ds fra 3dsmax.. og importer 3ds inn i gmax.. funker fint.. værre er det ikke.. husker ikke helt hvor jeg fant 3ds import scriptet til gmax men.. Lenge siden jeg har sett deg på MSN Messenger Jonas Dette med pluginn mellom 3ds max og GMAX må vi snakke mere om. Nå har jeg endra adresse også da, så den har blit til brende_min@msn.com
Skrevet 4. mai 2002 22 år Jeg har lastet ned gmax. Hvor finner jeg de plugginnene jeg trenger for å exportere ting til FS???
Skrevet 5. mai 2002 22 år Det finnes ikke. Jeg lastet ned gmax og har derfor ikke denne mappen i FS2002. Vet noen hvor jeg kan laste ned disse pluginnene???
Skrevet 5. mai 2002 22 år Angående å eksportere filer fra 3ds max til FS: Microsoft har faktisk et plugin for 3ds max som gjør dette mulig gratis! Men de har gjemt det godt... http://download.microsoft.com/download/whistler/dx-exp/8.1/W982KMeXP/EN- US/DX81SDK_extras_Direct3D.exe Meningen er at du lager et objekt i 3ds max, eksporterer til en X-fil som kan åpnes av MakeMDL og å bruke dette herfra. Jeg har dessverre hatt endel problemer forbundet med dette, stående objekter i 3ds max flir til liggende, proposjonene er helt feil, og det mangler texturer. Er det noen som klarer å løse dette problemet, ville jeg satt pris på å høre om hvordan...
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.