Jump to content

Featured Replies

Posted

Jeg lurer på om det er noen som vet om det er mulig å skaffe Gmax plugin til 3DS Max 4... Altså en plugin for å kunne lage gmax-modeller i 3DS Max, evt en converter som omgjør gmax-filer til max-filer og omvendt.

quote:

Opprinnelig postet av Stig Enoksen:

Jeg lurer på om det er noen som vet om det er mulig å skaffe Gmax plugin til 3DS Max 4... Altså en plugin for å kunne lage gmax-modeller i 3DS Max, evt en converter som omgjør gmax-filer til max-filer og omvendt.

Den er det mange som venter på. Da spesielt MadeInNorway. "[smil]"

Da tror jeg dere kan vente lenge, for det kommer sannsynligvis ikke. Du får nemlig et program til 3dsmax som gjør at du kan bruke gmax filer og convert to bgl/mdl pluginene.

Men... de koster penger.. "[Gal]"

Sånn er livet gutter... Som om det ikke skal holde med å betale 40k for 3ds.

eksporter til 3ds fra 3dsmax.. og importer 3ds inn i gmax..

funker fint..

værre er det ikke..

husker ikke helt hvor jeg fant 3ds import scriptet til gmax men..

quote:

Opprinnelig postet av Jonas westlin:

eksporter til 3ds fra 3dsmax.. og importer 3ds inn i gmax..

funker fint..

værre er det ikke..

husker ikke helt hvor jeg fant 3ds import scriptet til gmax men..

Lenge siden jeg har sett deg på MSN Messenger Jonas "[stort

Dette med pluginn mellom 3ds max og GMAX må vi snakke mere om. "[blink]" Nå har jeg endra adresse også da, så den har blit til brende_min@msn.com

Angående å eksportere filer fra 3ds max til FS:

Microsoft har faktisk et plugin for 3ds max som gjør dette mulig gratis! Men de har gjemt det godt...

http://download.microsoft.com/download/whistler/dx-exp/8.1/W982KMeXP/EN- US/DX81SDK_extras_Direct3D.exe

Meningen er at du lager et objekt i 3ds max, eksporterer til en X-fil som kan åpnes av MakeMDL og å bruke dette herfra. Jeg har dessverre hatt endel problemer forbundet med dette, stående objekter i 3ds max flir til liggende, proposjonene er helt feil, og det mangler texturer. Er det noen som klarer å løse dette problemet, ville jeg satt pris på å høre om hvordan... "[blink]"