Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, det skjedde i fjor, men det er nå havarikommisjonens rapport er klar.

 

Ellers er det sikkert lett å dømme i slike saker, særlig når man ser det hele i etterpåklokskapens skarpe lys, godt backet opp av kommisjonens rapport.

 

Ingen mennesker er perfekte, ingen sjekklister er perfekte, ingen systemer er perfekte. Det er alltid rom for forbedringer, og det ble da også iverksatt etter hendelsen.

 

Og har du hørt warning horn for gear up i flere minutter (på grunn av flygingens karakter), så er det kanskje forståelig at man i en hektisk situasjon overhører warningen.

 

 

Skrevet

Leser du ikke hva som blir linket du Rune? he he

 

Havarerte for andre gang

 

Det samme flyet hadde havarert på samme måte for to år siden, også da fordi landingshjulene ble avglemt før flyet gikk inn for landing.

 

Den artikkelen er også forøvrig dato stemplet

Publisert: 29.05.2009 kl. 14:18

Endret: 29.05.2009 kl. 16:02

Skrevet

YHehe jo så det da Tom

Kjenner den maskinen ganske godt.Har bygd den opp vet du etter første havari hehe.

Du vet at man ikke skal klandre noen som lander med gear up.Det er jo 2 typer flygere det er dem som har landet med hjula inne og dem som kommer til å gjøre det hehe.

Fort gjort å glemme i visse situasjoner .

Skrevet
2 typer flygere det er dem som har landet med hjula inne og dem som kommer til å gjøre det hehe.

 

Ha ha(tørr tilgjort latter)Den begynner å bli litt vel slitt nå syns jeg...

Gud bedre så mange havarerte vrak vi skulle hatt om det var en ørliten promille av sannhet i den regla der. :/

Skrevet

Mener at når slikt skjer burde ikke piloten få fly en meter lenger, tenk om dette hadde skjedd på et fly med passasjere på da! det skjer jo ikke så mye av det da men, tenk om det hadde vært en Dash fra widerøe da! Nope, den piloten burde vært satt på bakken mener jeg. ;)

Skrevet

Viss jeg er ute å flyr og har med instruktør som jeg betaler ekstra for, jo da skal instruktøren faktisk ta ekstra godt vare på min sikkerhet og merke slike dumme feil, rett og slett. Sorry for å si det, men slik er det, og i dette tilfellet, har ikke instruktøren klart å ta vare på sikkerheten til eleven. In my opinion.

Skrevet

Enig med Clamer her. Det SKAL ikkje skje at me landar utan å ta ut hjula. Men me er mennesker. Me gjer feil. Uansett kor "tåpelege" feil ein kan gjere.

 

Det er ingen unnskyldning for å gløyma landingshjula. Det er dårleg airmanship. Men trur du vedkommande kjem til å gjere det igjen? NEPPE. Å seie at han ikkje skal få fly meir, vert som å seie at ein person som bulkar borti ein annan bil på parkeringsplassen utaføre Rema 1000 ein fredag ettermiddag skal misste lappen for alltid.

 

 

Skrevet

Tja. Er no straff nok å måtte svare ja på spørsmål under jobbintervju om du har vore innblanda i uhell\\ulukker, og måtte forklare situasjonen for din moglegvis framtidige arbeidsgjevar.

Skrevet

Ligger det ikke en video på youtube fra cockpiten som viser en kar på vestlandet som gjør dette? Ganske sikker på at jeg fant det her inne en gang...

 

FAEN steikei hælvete. Æ glemt å ta ne' hjula
Skrevet

Det var siste landing i oppflygningen ja.

 

Å dele ut straff blir altfor dumt. Det er mot sin hensikt. I slike tillfeller må pilot og instruktør opp i det blå så snart det er forsvarlig. Det må heller fokuseres på hva som er gjort galt og utbedre rutinene for å ungå at slike situasjoner skal oppstå i framtiden.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Opprett ny...