Karl R Pettersen Skrevet 20. mars 2002 Skrevet 20. mars 2002 ...finner du her. Fant egentlig ikke det jeg letet etter i farten, så jeg våger meg på ett spørsmål her: Hvor kommer Manifold Pressure fra? Er det propellen som 'skyver' luft inn i en måler, eller er det noe internt i motoren som blir målt? Hvis det er det første, burde ikke MP være svært lav hvis propellen er i feather position, uansett throttle? [ 20-03-2002, 17:57: Endret av: Karl R Pettersen ] Siter
Thomas Olafsen Skrevet 20. mars 2002 Skrevet 20. mars 2002 Hei. Manifold Pressure er målt i innsugingsmanifolden på stempelmotorer. Grovt sagt er MP lavt ved lave turtall/belastning, og høy ved høye turtall/belastning. MP synker også etterhvert som lufttettheten avtar. Håper dette var til hjelp. Mvh, Kay-Thomas. Siter
Karl R Pettersen Skrevet 21. mars 2002 Forfatter Skrevet 21. mars 2002 Ok, la bare merke til at i Baronen å stiger MP hvis man drav av på RPM. Og ved motorstopp og kantstillt propell, så indikeres like mye MP som den motoren som jobber for fullt. Er dette feil? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.