Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

...finner du her.

 

Fant egentlig ikke det jeg letet etter i farten, så jeg våger meg på ett spørsmål her:

 

Hvor kommer Manifold Pressure fra? Er det propellen som 'skyver' luft inn i en måler, eller er det noe internt i motoren som blir målt? Hvis det er det første, burde ikke MP være svært lav hvis propellen er i feather position, uansett throttle?

 

[ 20-03-2002, 17:57: Endret av: Karl R Pettersen ]

Skrevet

Hei.

 

Manifold Pressure er målt i innsugingsmanifolden på stempelmotorer.

 

Grovt sagt er MP lavt ved lave turtall/belastning, og høy ved høye turtall/belastning.

 

MP synker også etterhvert som lufttettheten avtar.

 

Håper dette var til hjelp.

 

Mvh,

Kay-Thomas.

Skrevet
  • Forfatter

Ok, la bare merke til at i Baronen å stiger MP hvis man drav av på RPM. Og ved motorstopp og kantstillt propell, så indikeres like mye MP som den motoren som jobber for fullt.

 

Er dette feil?

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …