Even Moe Egenes Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Aldri! Jeg pleier å gjøre det for å gå konkurs :grin: Jeg hadde det samme i DOC med 25 ruter fra Sola, som jeg på 10 ruter fra Sydney.. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Hvorfor tror du man egentlig starter et flyselskap? det er hvertfall ikke for og tjene penger.. Selvfølgelig ikke, hvis du leser inlegget mitt så ser du at det ikke er det jeg sier Altså hvis ikke det hadde vært passasjergrunnlag i Norge, så hadde vi ikke hatt noen flyselskaper her, hehe. Noen velger altså å svikte hjemmemarkete fullstendig i sin litt store iver etter cash så det spruter Siter
Emil Topstad Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Ole, ser du egentlig det jeg skriver her?? Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Tolket det som ironi, men det burde jeg kanskje ikke gjort Men hvis man ikke har pengeinntjening som hovedmål, så er det vel ingen grunn til å flykte fra det norske markedet Siter
Even Moe Egenes Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 2 Dash 300 er ute for lease, og en A319.. Siter
Emil Topstad Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Air France åpner AIR FRANCE ASIA! Etter vi åpnet Air France America, åpner vi nå Air France Asia. Vi har bestilt inn en Boeing 777-300 som kommer til og være Air France nye "flaggskip" denne er ment for og trafikere i Asia. Vi kommer til og bruke en del A321 og våre vanelige Airbus A319. - basen blir holdt hemmelig til vi får flyene og kommer til og starte flygninger derfra. Air France åpner denne basen da vårt mål er og tafikere alle verdensdeler i løpet av kort tid. Siter
Johan Clausen Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Cimber Air er grunnlagt. Cimber Air er i dag blevet grundlagt. Der flyve på nuværende tidspunkt med 2 stk MD87, men der regnes med at det bliver B737-700, CRJ-200 og ATR-42 og ATR-72 som bliver de primære fly. MD-87'erne planlægges at blive utskiftet, når pengene er til det. Første base er Billund lufthavn, men senere planlægges også København. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Air France åpner denne basen da vårt mål er og tafikere alle verdensdeler i løpet av kort tid. Vi har alle utenom Antarktis :grin: Siter
Emil Topstad Skrevet 13. juni 2009 Skrevet 13. juni 2009 Vi ligger litt etter, men drit i det.. :grin: Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Siden vi nå skal prøve og kun satse på en ren boeing flåte innen januar 2001 så legge vi disse ut til salg. vi har også noen Dash 8-400 som blir lagt ut for salg snares. eller hvis noen er interisert i disse så kan vi også selge disse så snart som mulig hvis ingen av flyene er solgt innen 1 januar 2001 så havner di på skrapern pris kan diskuterese via PM her eller i AM! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 Kan få kjøpe 2 Dash 8-300 av meg for minste pris. Ellers så skraper jeg de. Har også en A319 som er 100% ubrukt som selges for rett under listepris. Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 14. juni 2009 Skrevet 14. juni 2009 På widerøes pressekonferanse i New York i den gamle TWA terminalen idag sa R.Pettersen at alle våre dash fly skal ut av flåten, enten salg eller skroting. han konstaterte med det hva alle medier hadde spåd. Widerøe kommer til og bli en ren Boeing flåte. Widerøe har også nylig åpne nye baser i Melbourn og Munich. noe R.Pettersen tror kommer til og bli en stor suksess når di nye 737-800ene kommer på plass, Widerøe kunne også melde om at di er nå den største Boeing Opperatøren Pr dags dato. Siter
Emil Topstad Skrevet 15. juni 2009 Skrevet 15. juni 2009 Vi i Air France kan i dag kalle oss det andre største flyselskapet i verden noe vi setter stor pris på. Vi ser at de som reiser med oss liker servicen de får av vårt kabinpersonale, våre nye og moderne fly og våre destinasjoner. Vi har i dag en flåte bestående av : 8stk A319. 2stk A330-200. 2stk B737-800. 3stk Dash 8-400. 4stk MD 87. Med 2stk 777-300 på ordere fra Boeing fabrikken i USA. Vi kommer til og forbedre rutetilbudet på lange flyreiser, vi kommer her til og satse hardt på A330-200 og B777-300. Om noen er interessert i og spotte verdens første 777-300 så må dere komme dere til Asia, vår nye maskin kommer nemlig til og fly en del der men det planleges og at de skal komme til Paris etterhvert. Air France er ikke med i noen alliance men har søkt om å få være med i Oneworld. Om det er noen som er interessert i kjøp/salg eller leasing kan vi hjelpe dere, kontakt oss! Etter det så ønsker jeg alle en god tur videre i verden! :grin: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Det går rævva med FreshAir: Neida, bare kødder, det går flott med oss :grin: Vi er verdens 5. største flyselskap, og det første i Oseania, det første til å traffikere transatlantiske ruter til USA, første til å fly til Sør-Amerika, Afrika samt Asia. Vi har fått flere priser fra Skytrax. Nok om det. Pr. dags dato har FreshAir denne flåten: Airbus A319 4 (3 brukes til USA flyvninger, 1 er til lease) ATR 72-200 3 Bombardier Global Express 4 Fokker 70 2 McDonnell Douglas MD-87 1 Professional Aviation Jet Prop DC-3 AMI 3 Dash-8-400 1 (lease) Embraer ERJ-145LR 2 (leveres snart fra Brasil) Og vi leaser en A330 fra vår sammarbeids partner og gode venn - Air France! Siter
Johan Clausen Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Cimber Air har netop offentliggjort, at de har oprettet base i København. "Pengene var til, at vi kunne oprette basen med få dages varsel." siger CEO Johan Clausen. Han fortalte samtidig, at Cimber Air ligger i forhandlinger med et selskab om køb af en jet. Siter
Emil Topstad Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Johan: Er du interessert i og lease billig Airbus maskiner så kan du si fra til meg på PM her eller på AM. Siter
Johan Clausen Skrevet 16. juni 2009 Skrevet 16. juni 2009 Billund er klart den sværeste lufthavn at starte fra, specielt, når jeg kun vil flyve til de destinationer som Cimber Air/Cimber Sterling flyver til IRL. Så pengene er ikke det letteste Rykkede en MD-87'er til Kastrup i dag, og det gav lige ca 100.000 i DOC mere, end da jeg havde den i Billund, men en DOC på 530.000 er ikke mye her i starten. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 17. juni 2009 Skrevet 17. juni 2009 FreshAir annonserer at de vil lease vekk 4 fly på ACMI-lease. Flyene er som følger: 1 x Airbus A319. 1 x ATR 72-200. 1 x Bombardier Dash-8-400. 1 x McDonnell Douglas MD 87. All vil bli leaset vekk for en billig penge evt. solgt.. Siter
Emil Topstad Skrevet 18. juni 2009 Skrevet 18. juni 2009 Air France Asia har åpnet! Etter en lang ventetid på en av våre nyeste maskiner, Boeing 777-300 og Airbus 321-200 åpnet vi basen vår på flyplassen i Beijing. Vi kan i dag friste våre passasjere med Asia's mest populære destinasjoner, god service og topp moderne flymaskiner. Vi venter ennå en B773 om få dager og fler A321 vil komme, Air France kommer til og gjøre Asia på den beste måten vi klarer og vi kommer til og knytte Europa-Asia-Amerika. Etterhvert vil vi og starte flygninger til Johanesburg og noen destinasjoner i Brasil. Disse vil bli fløyet av Airbus A330-200 som fortiden er den mest lønnsomme flytypen Air France har i luften. Om 48 dager (på spillet) vil vi mota ennå en 777-300 fra Boeing, vi planleger og lease den ut til en ikke så alt for høy pris, så om du er interessert så tar du kontakt med Air France. Siter
Johan Clausen Skrevet 18. juni 2009 Skrevet 18. juni 2009 --->Evan: Kan have interesse i en ATR Siter
Andreas F Berger Skrevet 18. juni 2009 Skrevet 18. juni 2009 United Wings Det har vært veldig stille fra hovedkontoret til det største selskapet den siste tiden. Det har ikke vært så mye å skrike ut om heller, men vi har fått etablert en base i Madrid med mange ruter ut i Europa, samt en til Atlanta og en til Dubai. Vi har i dag to A330-300LR som flyr til Atlanta, og to A330-200 som flyr til Dubai. Den siste tiden har UW mottatt en rekke A321-200 og A320-200. Etter flere dagers forhandlinger la vi i dag inn en bestilling på 2 stk A330-300LR, en A321-200 og en A320-200. Våre Dash 8-400 fly er nå på vei ut, og den samme skjebnen vil MD-87 flyene også få. Siter
Johan Clausen Skrevet 18. juni 2009 Skrevet 18. juni 2009 Cimber Air lukker!!! Cimber Air har lukket sin base i Billund, og er startet i København. CEO'en udtaler, at der er mye bedre forretningsgrunnlag i København, end i Billund, og at Billund var et forsøg, som ikke lykkedes. Samtidig siger han, at få alle problemerne væk, har selskabet skiftet navn til Danish Sterling. Allerede nu, tjener selskabet mye mere, end da man havde Billund som base. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 18. juni 2009 Skrevet 18. juni 2009 Northern har i lengre tid hatt sin siste MD-87 ute for salg, men har på grunn av liten interesse for siste gang satt ned prisen, til 32 mill. Langt under listepris. Om ikke flyet er solgt innen morgendagen er over, vil flyet skrapes. Løp og kjøp Siter
Christian Rossow Skrevet 19. juni 2009 Skrevet 19. juni 2009 Air Rossow sa i en pressemelding i dag at de har startet opp flere ruter ut fra basen på Gardermoen. Rutene er både innlands og utlands. DOCen er på € 359,823 etter første dag. De har et lite underskudd men det vil rette seg opp snart, sier talsmann og eier av Air Rossow, Christian Rossow. Siter
Christian Rossow Skrevet 19. juni 2009 Skrevet 19. juni 2009 Hvem er Air Rossow? Det er et ambisiøst selskap, som gleder seg over denne muligheten til å delta i en fin verden på Airline Mogul. Siter
Emil Topstad Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Får en A319 fra airbus i morgen, men trenger den ikke likevel (skulle lease den ut) så om noen er interessert så kan de få kjøpe en A319 fra meg, den er ikke brukt og dere skal få den til akkurat den prisen den er verdt, kan kjøpe den når det passer dere får den fra fabrikken i morgen, så om noen er interessert i en ubrukt Airbus A319 til i flåten sin så si fra til meg! Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 22. juni 2009 Skrevet 22. juni 2009 Widerøe gjør det så godt for tiden at vi har nå gått til anskafelse av 6 fabrikk nye Boeing 737-900 og 2 nye B763. vi har nå avskaffet våre Dash fly noe som gjør at vi nå har en ren boeing flåte bestående av 6 - 739HGW 10 - 738 7 - 736HGW 5 - 738HGW 2 - 734 (Lesing hvis noen er interisert. Pris ca 300.000 i månen) 1 - 752 1 -712HGW (Leasing hvis noen er interisert. Pris ca 150.000 i månene) 2 - 763 Widerøe er også di første som går til anskafelse av Boeing's nye 737-900HGW. noe vi tror blir et stort tilskud til vår flåte av 737. da disse flyene har bedre plass og et ganske godt rekkevide. 763 vil bli brukt på våre lengste ruter mellom New york og munich/tokyo haneda og videre så ønsker widerøe velkommen til Air Rossow Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.