Even Moe Egenes Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Emil, hvis terroristene ble drept, så burde det kommet blod inni cockpiten. Og det tar litt tid og krefter for å få vekk det. Og en rute er ikke bare bare å få tak i det.. Men du har vel mista ett fly du nå? Siter
Andreas F Berger Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 United Wings flyr høyere United Wings mottar for tiden fly etter fly fra Airbus. Etter å ha mottatt noen A319 fant ledelsen i UW ut at de ville legge inn en ordre på en A330-200. Denne er ment til å betjene en rute til Dubai, og eventuelt kanariøyene. Langsiktig ønsker UW etterhvert å få en ren Airbus flåte. Siter
Emil Topstad Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 så burde det kommet blod inni cockpiten Blod går vekk med kaldt vann. Og en rute er ikke bare bare å få tak i det De hadde tilfeldigvis en rute til 738 i Antalya nå.. :grin: Men du har vel mista ett fly du nå? Nei, som jeg sa så trenger man bare og bytte en rute i cockpit, flyet er på vingene igjenn det nå Even! :grin: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Snakker om langt større enn 737: http://www.vg.no/nyheter/utenriks/artikkel.php?artid=544193 Siter
Emil Topstad Skrevet 4. juni 2009 Skrevet 4. juni 2009 Hehe, det er kanskje derfor vi ikke har noen 330 nå da.. :whistle: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 5. juni 2009 Skrevet 5. juni 2009 FreshAir kan melde om positiv vekst innad commuter-Norge. Selskapet har 2 MD-87 som har base på Sola, samt en Dash-8-300 og en ATR72-200. Dash-8-300 var den første som noensinne ble bestilt, og den første på LN-A registeret. Den bærer regen LN-AAA. Videre har vi også en base i Austrlia, nærmere bestemt Sydney. Der har vi stasjonert en ATR 72-200 og en Dash-8-300. Disse er på Norsk register men bærer navnene Spirit of Australia og Spirit of Australasia. Vi har også lagt inn bestilling på en til ATR 72-200 og en Fokker 70. Disse har vi forhåndsbestemt skal hete henholdsvis " Enjoy Norway's FreshAir!" og "I like FreshAir, it's so much better". Førstnevnte skal gå i fart her hjemme, mens fokker'n sender vi kansje til Australia. Siter
Hans Fredrik Sunde Skrevet 6. juni 2009 Forfatter Skrevet 6. juni 2009 Får da minne om at det er en DHC 8-400 for salg på Aircraft Marktet Siter
Even Moe Egenes Skrevet 6. juni 2009 Skrevet 6. juni 2009 Nei Hans-Fredrik, ikke nå lenger Den er ute for leasing. Siter
Emil Topstad Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 Langsiktig ønsker UW etterhvert å få en ren Airbus flåte. Om du finner ut at du skal selge noen av dine McDonnell Douglas MD-87 fly, vil vi i Air France gjerne få til en avtale med deg! :whistle: Og er det noen andre som skal selge MD-87 fly, KONTAKT AIR FRANCE! Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 Widerøe åpnet sin nye hub i dag, på LAX var det stor jubel for et nytt selskap. widreøe kommer til og satse stort ut i fra LAX. men dette så bestillte widerøe 2 nye B738 og 5 nye DHC8-4 som skal til lax. vi har nylig mottat en B736 som nylig har overtatt rutene til en av vår eldre MD87'er, som nå er lagt ut til salg på Aircraft market. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 Andreas, er det ikke litt feil med Widerøe i USA? :grin: Siter
Emil Topstad Skrevet 7. juni 2009 Skrevet 7. juni 2009 Air France går mot nye høyder! Air France går som sagt mot nye høyder og har nå 2stk Airbus A330-200 på ordere fra Airbus, disse flyene vil vi bruke på ruter til USA og Canada. Vi har og 2stk Airbus A319 på ordere som vil settes inn i ruter i USA de nermeste dagene, vi kommer og til og satse hardt på Boeing 757-200 fly som skal fly for oss i USA. Vi takker og Widerøe for kjøp av en fin MD-87, denne går nå i rute mellom Tenerife, Gran Canaria, Milano og Lonon! Takk for meg :grin: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Breaking news from FreshAir! 1. Januar 2000 ble våre nye ruter lansert: FreshAir er den eneste opperatøren av ruter over atlanteren. Vi har 3 ruter fra Atlanta: Atlanta - Sola, Atlanta - Heathrow og Atlanta - Paris CDG. Alle er opperert av vårt nye bidrag til flåten: 3 stykk Bombardier Global Express. Vi er også de eneste som opererer i Oseania. GODT NYTT MILLENUIM! Siter
Emil Topstad Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 FreshAir er den eneste opperatøren av ruter over atlanteren Sikker på det Even? Air France flyr A330-200 Airbus over atlanteren til Toronto! :grin: Siter
Andreas F Berger Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Om ikke lenge kommer det en A330-300LR fra United Wings over atlantern også :grin: Men Even, hvordan flytype er det du bruker over havet? ;p Siter
Even Moe Egenes Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Ok Emil, til USA da :grin: Andreas: Hvor mye tror du man tjener på innenriksruter i Norge? :grin: Siter
Andreas F Berger Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Tja, med riktig håndtering vil jeg tro det er ganske greit. Men var litt mer sånn seriøst spørsmål, kunne ikke helt se hvem av de flytypene dine som kan fly så langt Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Han skrev jo det i posten sin, en Bombardier Global Express. Siter
Emil Topstad Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Air France åpnet base i Toronto, dette feirer vi med og sende ut tusenvis av billige reiser og gratisbilletter til våre ansatte. Lederen for selskapet, sier det er et stort skritt Air France nå tar, og at de har som mål og bli et ledende flyselskap i Amerika. Siter
Even Moe Egenes Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Emil: Skal gi deg en sjans til å prøve ett skikkelig selskap: Gi deg og alle dine ansatte gratisbilleter ut denne måneden. :grin: Vi har også lansert daglige konkurranser der vi tilbyr alt fra små premier som penner, til gratis flybilleter året ut! Vi tilbyr også i ny og ne å få være med bak "scenen" på våre opperasjoner på SVG. Siter
Emil Topstad Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Hehe, du taper bare penger Even, ikke mer enn det, vet du hvor mye en penn koster?? :grin: Siter
Andreas F Berger Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 Han skrev jo det i posten sin, en Bombardier Global Express. :grin: okei, burde lest den litt nøyere først :grin: Jaja Even og Emil, her i selskapet velger man å bruke pengene sine på nye og større fly slik at vi får billigere billetter og dermed god omtale :grin: Siter
Andreas R.Pettersen Skrevet 8. juni 2009 Skrevet 8. juni 2009 i dagen pressekonferanse la widerøe fra fjorårets regnskap noe som ble mottat med glede. widerøe bynte det nye året med og bestille ytterlige 3 nye B738, en 752 og ny base i kansas city. Emil: du sikter høgt i america :grin: Siter
Even Moe Egenes Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Emil: We only use the best pens! No, it's not Bic. It's Pilot. Not normal, they have developed a signature set of 5 pens for us. The pens are certified for space, and you can write with them 10000ft under water. On a regular basis one of those pens would cost 5000 kroner or more. Loosing money? I think not! Andreas: Jeg bruker små beløp i det hele på disse konkurransene for å få bedre omdømme :grin: Skal prøve å satse mer på Sydney, for det er der pengene ligger. Samt utvikle rute nettverket fra SVG. Noen som er inntresert i 2 stykk MD-87? Siter
Emil Topstad Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Noen som er inntresert i 2 stykk MD-87? JEG! Siter
Even Moe Egenes Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Du får den andre i morgen. Fresh(News)Air: FreshAir har byttet base. Stort sett alle opperasjoner blir nå utført fra Sydney Int. Airport. Vi har satset stort på Sydney, da det ikke er passasjer grunnlag nok fra Sola. Vi har også to ruter fra Atlanta, henholdsvis til Paris og London. Vi har en A319 på bestilling. Vi har også nettopp solgt en MD-87 til fordel for en ny A319, og vi forventer å bestille to A319 i morgen tidlig. Vi får også leaset inn en A332. Ytterlig kan vi tilby gunstig leasing for ATR72-200 og DHC8-300. Evt salg. Siter
Ole Sannes Riiser Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Vi har satset stort på Sydney, da det ikke er passasjer grunnlag nok fra Sola. Hah! Klart det er passasjergrunnlag, det er bare ikke stort nok for griske kapitalister som sikler litt for mye etter cash Siter
Emil Topstad Skrevet 9. juni 2009 Skrevet 9. juni 2009 Hah! Klart det er passasjergrunnlag, det er bare ikke stort nok for griske kapitalister som sikler litt for mye etter cash Hvorfor tror du man egentlig starter et flyselskap? det er hvertfall ikke for og tjene penger.. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.