Helge Bø Skrevet 26. januar 2002 Skrevet 26. januar 2002 Noen som har mer info om hva som skjer videre med NAS, når kontrakten med Braathens opphører? Skal de fortsette å fly vestlandsrutene i egen regi? De har ihvertfall ingen planer om å pakke sammen, ettersom en egen rute fra Sola til Newcastle skal startes opp. Siter
SH Skrevet 26. januar 2002 Skrevet 26. januar 2002 NAS sier selv på sine nett sider: 7. januar 2002 er vi klare for å stå på egne ben og fly ruten under eget navn. Fra denne dagen er derfor Norwegian Air Shuttle det eneste flyselskapet som flyr Stavanger - Newcastle to ganger daglig. Alle dager unntatt lørdag. Siter
Lars Chr. Hansen Skrevet 26. januar 2002 Skrevet 26. januar 2002 Men i følge mine kilder så har WF flere reisene enn det NAS har... Siter
Truls Meek Skrevet 26. januar 2002 Skrevet 26. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Helge Bø: Noen som har mer info om hva som skjer videre med NAS, når kontrakten med Braathens opphører? Skal de fortsette å fly vestlandsrutene i egen regi? De har ihvertfall ingen planer om å pakke sammen, ettersom en egen rute fra Sola til Newcastle skal startes opp. Hei Helge. NAS driver i beste velgående. Nå flyr NAS på flere ruter ti Braathens enn noen gang. NAS har blandt annet blitt ett vanlig syn på Gardermoen, da NAS flyr daglig 8 t/r Oslo-Molde/Kristiansund. Før brukte Braathens 737-... på disse rutene, nå er hovedtyngden Fokker 50. Fra før driver NAS vestlandsrutene, og det skal de fortsatt gjøre. Ellers så har NAS endel charter for ulike selskaper. Mvh Truls Siter
Arne Øverland Skrevet 26. januar 2002 Skrevet 26. januar 2002 Skal de beholde navnet når de er for seg selv? Siter
Truls Meek Skrevet 26. januar 2002 Skrevet 26. januar 2002 quote: Opprinnelig postet av Arne Øverland: Skal de beholde navnet når de er for seg selv? Hei. Ja, navnet beholdet de. Kan også opplyse at siden de staret opp med flyvninger fra Oslo-mørebyene siden 8 januar, har de hatt nesten fullt belegg, men disse flyvningene i i Braathens regi. Mvh Truls Siter
Helge Bø Skrevet 27. januar 2002 Forfatter Skrevet 27. januar 2002 Akkurat Truls, så de skal beholde rutene på Vestlandet også da. Takk for svaret [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] Siter
Kenneth Lima Skrevet 27. januar 2002 Skrevet 27. januar 2002 Hoi! Kommer de til å bruke "Braathens" som callsign slik som før eller skal de bruke "Nor Shuttle" som egentlig er callsignet til Norwegian Air Shuttle? Siter
Anders Presterud Skrevet 27. januar 2002 Skrevet 27. januar 2002 Hei! De fortsetter nok med å fly med "Braathens/BRA"-callsign på rutene de flyr for Braathens. På Newcastle-ruta derimot, som de flyr i egen regi, bruker de "Nor Shuttle/NAX". Om jeg ikke husker feil så går avtalen med Braathens ut i 2003, hvem som da skal fly rutene på Vestlandet er det vel pr i dag ingen som vet. Jeg tviler på at SAS vil tillate at NAS skal fortsette å fly for Braathens. Men hvem skal settes inn istedet for NAS? Hverken Widerøes eller SAS Commuter har i dag kapasitet/flåte til noe sånt. Kanskje SAS kjøper NAS?? [image]images/icons/confused.gif" border="0[/image] Siter
Petter Dischington Skrevet 28. januar 2002 Skrevet 28. januar 2002 Hadde jo ikke vært en overraskelse om de gjorde, det er jo ikke så mange helnorske store\\mellomstore flyselskap igjen som SAS ikke kontrollerer. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.