December 17, 200816 yr Melder hangar.no Airbus har altså startet testing av winglets for sine A320-fly, men prøvde de ikke på det samme et par år tilbake?
December 18, 200816 yr DÆVEN! Nå snakker vi skjønnehet! Fint bilde dette her, minna meg om sånn bilde der en 737's vinge passerer en A320!
December 18, 200816 yr Melder hangar.no Airbus har altså startet testing av winglets for sine A320-fly' date=' men prøvde de ikke på det samme et par år tilbake? [/quote'] Jo, de gjorde det. Dengang testet de et egenutviklet blended winglet, samt et fra en amerikansk produsent. Resultatene fra disse forsøkene var ikke gode nok til at vektøkningen wingletsene førte med seg forsvarte installasjonen. Det viser jo bare at det ikke er så enkelt som å slenge på en vinkel på enden av vingen. Denne gangen har de fått hjelp av samme produsent som står bak wingletsene som en finner på 737, 757 og 767. Så får vi se om de har mer hell denne gangen, og om det fører til at JetBlue endelig kan fly NY-LA uten mellomlanding, året rundt.
December 18, 200816 yr DÆVEN! Nå snakker vi skjønnehet! Fint bilde dette her' date=' minna meg om sånn bilde der en 737's vinge passerer en A320! [img']http://hangar.no/data/images/news/categories/BILDER/winglet2.jpg[/img] I'm in love :whistle:
December 19, 200816 yr For å si det mildt, 757 med winglets (Som var det fineste) har nå hoppet ned en plass!
December 20, 200816 yr Men bare et spørsmål? Har ikke A320 *winglets* fra før? Wingfences kalles dette, og de ligger nok et godt stykke bak blended winglets når det kommer til å redusere drag.
December 20, 200816 yr Enig med Aleksander. Det så jo rett og slett helt forferdelig ut. Men men, alt for å spare fuel.
December 20, 200816 yr Den ble finere enn det jeg er vant med fra Airbus, men finere enn en 757-200/300 WL? Nei!
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.