Skrevet 28. november 2008 16 år Augsburg Airways gjør tydeligvis noe ikke vi har med i landingstreningen på Q400, nemlig landing uten flap. Man merker at det ikke er så mye å leke med i forhold til flare [video:youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ToNyh1jUaPQ
Skrevet 28. november 2008 16 år Landingstrening står det i posten Såg litt røff ut den landingen ja.. Uten flaps synker man vel rimelig fort
Skrevet 28. november 2008 16 år Stilig! Ja, er hvertfall vanlig i PPL programet å trene på landinger uten flaps... Forksjellene er jo at man må komme inn med en del høyere hastighet enn vanlig, dersom man flarer som vanlig blir det en tricky landign for PPL'ere i.o.m. veldig høy nese...
Skrevet 28. november 2008 16 år Fikk ikke med meg at det var trening..Daså, trodde det var en tur med pax
Skrevet 28. november 2008 16 år Forfatter Dette er som nevnt ikke noe vi trener på i flyet. Har gjort det i simulatoren og det får holde. Som det står i teksten til videoen har man med Q400 veldig lite spillerom i forhold til pitch-begrensninger når man kommer inn med 0-flap. Det er faktisk ganske lite å gå på når man lander med 15 grader og. Jeg vet ikke helt om jeg ser den store verdien av å gjøre dette i flyet. I dette tilfellet er flyet lett uten pax. Er stor forskjell på hvordan flyet oppfører seg og ikke minst hvilken hastighet man kommer inn med når flyet er tungt og lastet med folk og fe. I isingsforhold har vi ved høy landingsvekt minimum hastighet på rundt 180kts når vi flyr uten flap. Det er forholdsvis sporty for en turboprop.
Skrevet 28. november 2008 16 år Det var heftig ja! Kjenner fristelsen til å komme med en av alle min "morsomheter" ang landingshjul og Q400, men får vel besinne meg til å si at det for meg høres ut som en god ide at dere trener på dette i simulatoren.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.