Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Stilig!

 

Ja, er hvertfall vanlig i PPL programet å trene på landinger uten flaps...

 

Forksjellene er jo at man må komme inn med en del høyere hastighet enn vanlig, dersom man flarer som vanlig blir det en tricky landign for PPL'ere i.o.m. veldig høy nese...

Skrevet
  • Forfatter

Dette er som nevnt ikke noe vi trener på i flyet. Har gjort det i simulatoren og det får holde. Som det står i teksten til videoen har man med Q400 veldig lite spillerom i forhold til pitch-begrensninger når man kommer inn med 0-flap. Det er faktisk ganske lite å gå på når man lander med 15 grader og.

Jeg vet ikke helt om jeg ser den store verdien av å gjøre dette i flyet. I dette tilfellet er flyet lett uten pax. Er stor forskjell på hvordan flyet oppfører seg og ikke minst hvilken hastighet man kommer inn med når flyet er tungt og lastet med folk og fe. I isingsforhold har vi ved høy landingsvekt minimum hastighet på rundt 180kts når vi flyr uten flap. Det er forholdsvis sporty for en turboprop.

Skrevet

Det var heftig ja! :D

 

Kjenner fristelsen til å komme med en av alle min "morsomheter" ang landingshjul og Q400, men får vel besinne meg til å si at det for meg høres ut som en god ide at dere trener på dette i simulatoren.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …