Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

A340 fra Tromsø til Japan!!!

Featured Replies

Når den har lite Fuel' date=' + full autobrake kan den vel det ;)[/quote']

 

Når flyet skal fly fra Japan til Tromsø så har den gjerne fullt med fuel ombord, nesten tomt når det skal lande, værre blir det når flyet skal ta av, i Tromsø er det etter slik jeg forstår IPPC kartene 2392 meter med rullebane, full A340 trenger 3300 meter med rullebane for å ta av.

 

Full autobrake brukes bare i nødsituasjoner hvis jeg har forstått rett, det er vel bare 1 og 2 som brukes på autobrake? :confused: Ikke skyt meg hvis jeg tar feil ;)

Tror nok ikke de er nødt til å fylle flyet til MTOW vekt, nei. Narita - Langenes er vel en tur på rett i overkant av 4000nm, mens en fullt lastet A340-300 klarer i overkant av 7000nm...

Eivind: Nei, en A340 kan ihvertfall ta av på mindre enn 3000m, flesland er jo bare 3000m(+ -) ;)

Jeg sjekka siden www.scanliners.com og der står det oppført 3300 m på en A340, han mener sikkert fullt fly ;)

Tja, var ikke A340 fra Flesland fullastet med japanere? De skulle jo levere og hente.

Nei, a340-300 ;)

Tja' date=' var ikke A340 fra Flesland fullastet med japanere? De skulle jo levere og hente. [/quote']

 

Hvis du mener i sommer, så var det 747-400.

Ja det vet jeg, men det var A340 og... Har vært der når A340 har vært der og 747-400. Ikke samtidig da, men begge kom fra japan.

Eivind, det er nok skjeldent max fuel. De pakker det de trenger og holding+alternate, så du kan legge til en 1-2 timers flight, her regner jeg med at Bodø eller Værnes blir ALTN, så et skudd i mørke: Totalt 60-70 tonn fuel

 

3300 meter er bare tull, en A345 (fant ikke noen tabell for 344)

tar av på 3000 meter når den veier 360 tonn ved havnivå, og ved 360 tonn er den passe fylt! Tabellen m.m jeg refererer til finner du her

 

Det med autobrake på en Airbus skal jeg ikke påstå noe om, jeg har ikke peiling ;)

Regner med at den blir enten å fly tom ut fra TOS til CPH eller TOS-CPH-NRT.

 

Da den kommer inn til TOS så er det vel NRT-TOS den har fløyet tenker jeg!

 

Så går den enten tom/ferry til CPH eller evt ARN

 

TOS har hatt B763 og B753 og B752 mange ganger, så tror ikke det blir noe problem for en evt A343 eller A333 til å lande her da den er lett da den lander, så det tror jeg skal gå rimelig bra!

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.