Tommy Bernes Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Hei! Dette blir rekord, to JAS storyer på en dag.. fra samme person _____________________________________________________________________________________________ Det var i dag, etter en vellykket tur fra Wood Lake , at telefonen ringte litt seinere på dagen, det var en bekjent nede på Sitka, som forklarte at 1 av de 3 nye 206'ene til JAS var Ankommet. Så da var det bare å bestille bilett med Alaska Airlines ned til Sitka for å hente flyet tilbake.. Dagens fly var den gullfargede N7430N. Man ser jo tudelig at denne er ny fra fabrikken, custom interiør og skinnende seter, ny luktet den fremdeles. Motoren startet på første forsøk, så det gikk fort å takse til bane 11. Vi forlater Sitka for denne gang. For første gang på en stund flyr vi med 100% fuel og null cargo, så det går fort opp til 5.000 ft :grin: Det blir mange rare vinkler når man sitter og duller med kameraet i cockpiten. Var et flott fly dette her, denne skal det bli gøy og sette i drift... Været gråner også litt til på veien, når vi passerer Hoonah (PAOH) begynner sikten å bli lavere. Siter
Tommy Bernes Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Skrevet 18. oktober 2008 Skimter PAPI lysene ved Hoonah. Svinger mot Juneau for å begynne innflygning Det går jevnt nedover ettersom vi nærmer oss. Vi har banen i sikte nå, og får clearence to land på bane 08. En eller annen vei som det sikkert er fint å spotte ved Ble en bratt decent, da eg fant ut at eg var noen hundre fot for høyt i forhold til avstanden til flyplassen. Men det hindrer ikke en smooth touchdown. Takser forbi tårnet i Juneau for andre gang i dag... Hangaren til Juneau AirService Parkert og går i gjennom siste punktet på "checklist"... Å så var nyeste tilskudd i flåten vår parkert sammen med den andre 206'en vår, Maule'en er på tekninsk :grin: _________________________________________________________________________________________________________________ Takk for meg.. Legg gjerne igjen en kommentar! Mvh Tommy Siter
Premium Medlem Gunnar van der Meeren Skrevet 19. oktober 2008 Premium Medlem Skrevet 19. oktober 2008 Flott presentasjon av N7430N! :grin: Selv benytter jeg gjerne sjøflybasen ved Juneau Intl (mener at det er den som ligger paralellt med rullebanen). Eneste dumme der, er at den er blottet for AI og statiske fly (hos meg). Dersom noen vet om AFCADS og AI modeller, hører jeg gjerne om det.... :blush: Siter
Nils Erik Eriksen Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Flotte bilder av et nydelig fly! Mvh Nils Siter
Sindre S. Lillehaug Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Nydelig story og flotte bilder Siter
Tommy Bernes Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Skrevet 19. oktober 2008 Selv benytter jeg gjerne sjøflybasen ved Juneau Intl(mener at det er den som ligger paralellt med rullebanen). Eneste dumme der' date=' er at den er blottet for AI og statiske fly (hos meg). Dersom noen vet om AFCADS og AI modeller, hører jeg gjerne om det.... :blush: [/quote'] Hehe, bruker som regel den i sammenheng med henting av cargo, men siden flyet var nytt, var det ,est fornuftig å fly bort til hangaren i stedet.. Ang. ai fly. Sjekket at valgene for Ai trafikk er huket av i Glacier Bay kontrollpanelet? Siter
Petter Tandberg Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Flotters, Tommy! Gleder meg til jeg skal fly hjem den andre 206'n! Siter
Tommy Bernes Skrevet 19. oktober 2008 Forfatter Skrevet 19. oktober 2008 Flotters' date=' Tommy! Gleder meg til jeg skal fly hjem den andre 206'n! [/quote'] Du flyr ikkje heim att uten å ta bilder! :grin: Takker forøvrig for kommentarene.. Siter
Harald Strand Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Veldig fine bilder! Eneste jeg reagerte på var at du ikke leanet flyet på cruise, med dagens fuelpriser :grin: Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Gratulerer med nytt fly! Dere øker stadig flåten, slik blir det konkurranse av! Forøvrig flotte bilder! :grin: Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.