Tommy Bernes Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Hei Her kommer en historie om cargo selskapet oppe i Alaska, Juneau air service. ___________________________________________________________________________________________________________________ Det har vert noen dager fri nå.. Men i dag ringte telefonen hos Juneau Airservice, det var en av de ansatte ved Wood Lake, han lurte på om vi kunne komme raskest mulig på grunn av noen instrumenter de måtte ha sendt nedover til Juneau. Tok mobilen i hånd og ringte Petter som var oppe i Haines etter en cargo tur igår "De trenger to fly opp til Wood Lake, kommer du?" Etter noen timer stod begge klar på Wood Lake og fikk lastet ombord de t vi skulle ha med oss til Juneau. Akkurat startet opp. Vi forlater Wood Lake for denne gang, godt vitende om at det er nok ikke den siste. Etter 3 min var vi på cruise høyden som var 3.500 ft... Stort sett Fikk vite over radioen at Petter hadde en del problemer med Maulen, som forøvrig er det eldste flyet JAS innehar, han fikk verken stilt trim eller flaps. Så han ble derav også hengende litt etter.. Vi passerer Gustavus på (PAGS) på veien. Cruiser på rundt 140 kts IAS, Petter har også tatt innpå på veien. Passerer de siste fjellene på veien og begynner descent mot Juneau. Er flott natur på denne turen. Petter valgte og lande først, flapsen løsnet vel litt når han nådde 180 kts. :crazy: Han lagde i alle fall bra med turbulens for min del :crazy: Siter
Hans Fredrik Sunde Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Fin historie... gleder meg alltid når jeg ser at JAS (og andre BUSH-repotasjer) kommer opp på Screenshots forumet. Hva slags utdannelse trenger man får å bli BUSH-flyver (Cargo og Passasjer). Er det det samme som du må ha for å fly feks Norwegian eller SAS? Siter
Tommy Bernes Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Skrevet 18. oktober 2008 Skimter isbreen som ligger ovenfor Juneau. Established på final. Petter er nede litt før meg. Vi takser mot hangaren vår. Passerer det flotte tårnet på Juneau :grin: Etter en flott tur i fantastisk Alaska vër, er vi parkert på Juneau. De var i alle fall dyktige å sikre lasten oppe i Wood Lake, for vi måtte finne kniv å kutte båndene, de var knytt så godt fast. :grin: ________________________________________________________________________________________________________________ Dett var dett, bare å ringe dersom du trenger hjelp med cargo der oppe i Alaska Bildene er stortsett uredigerte, foruten motion blur på noen og rammene... Kommenter gjerne..! Siter
Tommy Bernes Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Skrevet 18. oktober 2008 hehe, er da ikke så mye utdannelse.. PPL-SIM :grin: Siter
Petter Tandberg Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Utrolig flott, som vanlig, Tommy! Takk for en flott tur. Maule'n er levert på teknisk, Juneau. De hadde egentlig ikke tid til å ta imot den, men siden det var oss fra JAS, så la de godviljen til :grin: Siter
Petter Tandberg Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Har forøvrig et bilde som ble tatt mens jeg takset bort til teknisk avdeling..! La oss håpe Maule'n snart er tilbake... Siter
TOS Skrevet 18. oktober 2008 Skrevet 18. oktober 2008 Fin historie... gleder meg alltid når jeg ser at JAS (og andre BUSH-repotasjer) kommer opp på Screenshots forumet. Hva slags utdannelse trenger man får å bli BUSH-flyver (Cargo og Passasjer). Er det det samme som du må ha for å fly feks Norwegian eller SAS? For å fly bushflygning og kreve pengar for det treng du Single Engine Commercial. Sjøflyutsjekk og High Performance hjelper jo godt på. Og så kan det vere greit med halehjulsutsjekk også. Men det er stort sett alt du treng. Flotte bilete. Siter
Tommy Bernes Skrevet 18. oktober 2008 Forfatter Skrevet 18. oktober 2008 :grin: Takk, Torstein, Kommer en serie til om ikke så lenge, da JAS nettopp har fått henta heim ein av dei 3 nye Cessna U206 Maskinene Siter
Ivar Skaugstad Skrevet 19. oktober 2008 Skrevet 19. oktober 2008 Flotte bilder, nok en gang, og en flott historie! Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.