Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da fortsetter jeg. Jeg heter Andreas som dere kanskje vet. Er 16 (blir 17 den 25 okt.). Bor på Tysnes, mellom Stord og Bergen. Går VG2 på musikklinjen Stord VGS. Interessene går i å spelle musikk, fly og flightsim, og litt foto. Har Nikon D80 med 18-70mm. Er på utskikk etter en bedre linse til en lavest mulig pris, men betaler det måtte koste ;)

Fløy litt uten mål å mening frem til i vår når jeg hørte om IVAO og FS.no ;) . Da ble det noe helt annet.

• Svar 159
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive medlemmer

Skrevet

Det eneste objektivet som er bedre og til en lavere pris enn den du har er vel en Nikon Nikkor 50mm f1.8, rundt tusenlappen.

18-70mm objektivet ditt er et godt objektiv til den prisen som du får i en kit-pakke.

Men når du snakker om bedre objektiv, tenker du da på et objektiv med lengre brennvidde slik at du kan fotografere motiv på lengre avstand men likevel komme tettere innpå, eller mener du med bedre at kvaliteten er bedre og gir deg skarpere bilder?

Skrevet

Jeg heter Sondre Holmen, er 18år og bor i Krokstadelva, 5 Min fra Drammen...

Utenom Flysim'n har jeg smått begynt på PPL, Tatt legesjekken og kjøpt bøker, lenger har jeg ikke kommet.

Sånn ellers er jeg mc interissert, Tok lappen nå i vår, men har desverre ikke økonomi til egen sykkel enda:( Klatrer litt når jeg har tid og mulighet og er også glad i å sykle, Freeride/Downhill i hovedsak.

Er også tidligere trial kjører, men valgte og legge opp i 2006 når det var andre ting som ble mer morsomt, og lite tid ble igjen.

På dagtid er jeg i kongsberg, Der jeg går siste året på Automasjonslinja. Har også en ekstrajobb i sportsbutikk hvor jeg har jobbet i 4 år nå;)

sommer08578.jpg

Fant forøvrig et bilde fra Moped årene;) hehe

IMG_1916.jpg

Skrevet

Kan jo legge til min interesse for sykkel jeg og da, og at jeg til daglig kjører min fars SUZUKI GN 125.

joda, racingsykler kan jo være fete de. MEN, jeg mener at plastraketter UNDER eller på 125kubikk er småharry, med tanke på at de er så jævlig store og yter lite. Men det er nå min mening ;)

Liten sammenligning da:

Kompis av meg hadde en liten velt med sin "plastrakett", 4000 i nye plastdeler.

Jeg hadde mindre velt med min, som er så og si strippet for plast, og har INGEN skader.

Gjest Jon Ola Gisnås
Skrevet

Jeg har svart på denne før, men det skader vell ikke med en fornyelse:

Jeg er : Jon Ola Gisnås.

Bilde: DSCN0157.JPG

Alder: Er 35 år og jobber som it-consulent. Spesialist på Cisco.

Jobber som: Senior Network Consultant i HP Norge.

Interesse: Norske fjell og fjorder. Er bekymret for utarming av oljeressurser og verdens økonomi som følge. Jeg er også ateist, som er lei av kristenst vrøvl ;)

Skrevet

For vel jeg ta litt om meg...

Jeg heter Hans Fredrik, også kjent som Hansern...

Jeg går i tiende på Ingieaasen Ungdomskole på Kolbotn, i oppegård sør for Oslo...

Jeg liker fly (seff...) flysim, James Bond, Filmer både se og lage (du kan jo skjekke ut hjemmesia mi (se signatur))

Har tenkt til å ta studiespes, før jeg tar NEAR utdanninga (evt Tromsø) og blir pilot... Har i det siste fått sansen for BUSH flying... :D

Jeg har nylig gådt ned til FS9 da PC'n min ikke "tålte X... FS9 kan jeg jo (nesten) kjøre på full :D

Synes det meste av leksene jeg får er unedvendig crap, da jeg hadde lært det like bra på skolen :D

Så var det bildet da... et passende bilde, hva???

DSC01435.jpg

PS: JA, jeg bruker voks til vanlig ;)

Skrevet

jaja... får vell si litt om meg og da :)

Thor-Håkon Sæther Dallavara er mitt fulle navn, akkurat rundet 24 år. Jeg er over gjennomsnittet interessert i fly og alt som har med fly å gjøre. Jobber for tiden i Widerøe Hammerfest. Jeg har også vært å jobbet hos Widerøe både i brønnøysund, trafikk kontoret i Bodø, samt 6 måneder på kundeservice før fruen fant ut at det var en knall idè å flytte til Hammerfest.

Utdanningen min består av GK elektro og VK1 Elektronikk. Har tidligere jobbet som bilmekaniker, innen IT, maler/tapetserer.

Jeg elsker nye dappedutter som tv`er, pc`er og mobiltelefoner. og vi må ikke glemme Mercedes og Polaris :)

THSD.jpg

Skrevet
Sherco Selvfølgelig;)

EDIT: Litt spøk egentlig' date='kjørte en del gas gas 80 og 125 også, men Shercoen hadde jeg ganske lenge.. 250 [/quote']

Jeg sier til deg, det jeg sier til kompisene - SHERCO SUGER:)

Kjørte selv GasGas 80 før jeg bytta til en 01 Montesa 249CC (RØD!), En annen kompis av meg kjører det samme bare +1 år, og en annen kjører GasGas 250CC, pluss to andre som kjører 05/06 GasGas 125.

Skrevet
Sondre :D' date=' hvilken sykkel er det der :D?? * "småforelska" i racing sykler pga har en selv :D * [/quote']

Vet vi beveger oss litt Off topic nå, Men får legge inn et siste svar..

Det er en Honda Nsr 125.

Er enig i at "R" sykler ser litt harry ut på så små sykler, men er jo billig og bra sykler det der, og syntes personlig det ser finere ut med plast en uten. Men alle med hver sin smak!

Sånn ellers er jeg fan av Motard, kjørt mye Dr-z 400, syntes det er en god sykkel!

Og even: Det der kan vi diskutere i all evighet uten og bli enige, Noen liker Det ene, noen det andre. Sånn er det bare!

Back to Topic!

Skrevet

Er ikke så aktiv på forumet her lenger, men kan likegodt slenge meg med mens jeg er her inne :)

Jeg heter Daniel Eliassen, 19 år gammel og bosatt på Fevik. Jobber for tiden på den lokale jokerbutikken, i påvente av militærtjeneste i Januar.

Alltid vært veldig flyintressert, og drev mye med flightsim før. Ellers spiller jeg mye gitar og er en aktiv fallskjermhopper. Har planer om å ta ppl en gang jeg får råd til det :)

1.jpg

2.jpg

Skrevet

Hehehe.

Ja tviler ikke. hadde jeg vært noen år yngre og ikke hadde vært gift og hatt 3 unger. Så hadde jeg satsa på og ta meg en tur.

men er nok forseint nå :)

Vurderte for noen år siden, Men ble ikke noe av da jeg plutselig var pappa.

Skrevet

Heihei! Flott tråd dette her så jeg slenger meg på..

Kyrre heter jeg, bor i kirkenes, 23 år gammel og har vært flyinteressert hele livet. Har gått de første to årene av lærerutdanning men slutta der og reiste til oslo for å ta medical 1, begynte så på PPL. Tok da et underlig valg da jeg sa meg villig til å være med å starte en bowlinghall her i kirkenes, så nå eier jeg 1/4del av den og er daglig leder her.

Teorien ble bestått i august, så nå jobbes det hardt med finansieringen før jeg omsider trolig flytter til tromsø for å ta ppl. Så blir det vel atpl og timesamling;p litt usikre tider, men blir vel å angre hvis jeg ikke gjør det. Tar det modulært og satser på å finansiere hver del før jeg starter, slik at jeg er gjeldsfri og ferdig når det er bedre tider i møte ;p

Skrevet

hallo. Bjørn Heggebø fra førland i tysvær å bur på hybel ute på åkrehamn. Går VG3 automasjon å har planer om å begynne me ROV. Er 17 år og får lappen neste mnd håper eg :D

Flyinteressen kom når broderen hadde fs98 me seg him og etter dette så har eg fortsatt me fs :D

Skrevet

Tja, kanskje på tide at jeg også sjekker inn i tråden :D

Heter Jan-Reidar Storelvmo, er 25 år og går for tiden på flyskole i USA. Har allerede tatt PPL, og er nå ferdig med Instrument Rating om en uke ca. Har egen hjemmeside på www.trafikkflygeren.com for de som vil sjekke ut.

Meg:

thepilot.jpg

Liten oppdatering: Gammelt bilde. Siden den gangen har jeg nå fått vingen på brystet og totalt 3 striper på skuldra ;)

Motorsykkelen min:

ninja06.jpg

Skrevet

Nesten på tide å hive seg på her ja!

Heter Daniel Klepp er 22år og er opprinnelig frå Volda på sunnmøre Har no budd i Trondheim (Ila) i overkant av eit år, og trivst kjempegodt i byen. Var en av dei som fekk den jobben på Værnes som simulatorpilot, en jobb eg trivast utrulig godt i. Har alltid våre aleine om mi interesse for fly i vennekretsen, så godt å bli kjent med andre folk som brenn for samme tinga :)

Er ny-utsjekka approach flygeleder på Vatsim, og det er nettop flygelederkarriera eg har sikta meg inn på. Skal søke opptak i april, wish me luck ;)

Mi andre hovedinteresse er musikk, har nådd en del gutedraumar der dei siste to åra, med blant anna to turnèar i 2007 og mykje god omtale. bandet kan du sjekke ut her: Afterbirth på Myspace . Trommisen bur no i Tromsø og studerar musikk, så derfor går det seint framover for tida..

I tårnet på værnes :)

tower2.jpg

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...