Fredrik J Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Her kommer noen bilder av en konkurrent til Volvos 9700. I begynnelsen av juli kom det to nye turbusser. De har kjørt sponsorer i fotball-EM. Begge er av typen Scania Irizar Century. Innvendig finner du utstyr som forventet i en turbuss, men ikke så mye oppsiktsvekkende. Jeg sleit med å finne girspaken. Den er plassert der du forventer å finne vindusviskerhendelen. Den ene kom ferdig dekorert. Førermiljøet er stilrent og innbydende. Her har jeg vasket den andre, som kom uten dekor. Svarte seter kan være vanskelig å holde rene. Her kommer et par andre utvalgte. 33 er utstyrt med et Vest Liner - karosseri og Volvo chassis. Her har jeg akkurat dusjet den. En litt eldre turbuss som kom i vinter. Tilbakemeldinger er alltid hyggelig, og jeg kommer gjerne med flere bussbilder om ønskelig. Siter
Mads Hjemmen Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 HAHA, Hvorfor ta bilde av dassen? :sick: :grin: Pene bilder, og veldig uvanlige på dette forumet Siter
Åge Storli Berg Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Woaw. Cockpiten på den første bussen så UTROLIG digg ut! HAHA' date=' Hvorfor ta bilde av dassen? :sick: :grin:[/quote']Kanskje fordi dette er litt over standaren til busser ? Siter
Thomas Eik Skrevet 10. juli 2008 Skrevet 10. juli 2008 Er ikke så lurt å plassere den bak boggien ihvertfall... men men Fine bilder!! Siter
Lars B. Frostad Skrevet 11. juli 2008 Skrevet 11. juli 2008 Lekre bilder av Scania Irizar Century ja, har alltid synes de fleste busser med Irizar-karosseriet er lekre - og denne var intet unntak. Og førermiljøet minnet en del om det Saab har i sine personbiler, ikke så rart kanskje - siden Saab og Scania tidligere har vært ett og samme selskap. Meget fine bilder, flott med flere bussbilder på forumet! Siter
Fredrik J Skrevet 11. juli 2008 Forfatter Skrevet 11. juli 2008 Takk for tilbakemeldinger. "Dassbildet" ble bare tatt med for å vise hvordan et irizardo ser ut. I dag har jeg satt inn bossbøtter, og fikk dermed muligheten til å kjøre den en liten runde. Giringen minner om i-shift, bortsett fra clutchen som må brukes ved start og stopp. Det ga mer kontroll til sjåføren, og uttak i automatmodus ble mykere. Siden jeg ikke har sertifikat blir det nesten bare start og stopp på meg. Clutchen gjør dermed jobben enklere. På spaken finner du de vanlige R, N og D, i tillegg til H (hill) der den ikke hopper over gir. Siter
Truls Petter Elven Skrevet 12. juli 2008 Skrevet 12. juli 2008 nei, og nei og atter nei! Jernbanevogna jo :grin: Scania er best som lastebil det og ikke buss, mener jeg og Nettbuss, hehe Siter
Fredrik J Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Skrevet 13. juli 2008 Veolia kjøpte rundt femti stykker av denne typen. Det var opprinnelig meningen å handle både fra Volvo og Scania, men de fikk bussene ca. 400 000 kr. billigere pr. stykk ved å bare kjøpe Scania. I Østerhus finnes også en 2006 Volvo 9700 med i-shift. Det kan bli spennende å høre sjåførenes erfaringer med opticruise mot i-shift. Jeg kan legge med at bussvalget ikke var så populært i begynnelsen. Noen mener at bussene er bygget for langruter og ikke turkjøring. I tillegg hadde de gode erfaringer med Volvoen. Da bussene kom, ble de litt mer positive. Men hvem lar seg ikke rive med av nytt materiell? Jeg likte ikke Irizar-interiøret. Rester fra klær fester seg lett til de svarte setene. Plastikk er også flittig brukt, til og med på beinstøttene. I tillegg mangler ting som bossbøtter og håndtak. Hva mener du skiller Volvo fra Scania når det gjelder busser? Siter
Nicklas Winger Skrevet 13. juli 2008 Skrevet 13. juli 2008 Kan vel også nevne at Veolia har gått til innkjøp av to etasjes rutebusser, som allerede er i drift i Stavanger Siter
Fredrik J Skrevet 13. juli 2008 Forfatter Skrevet 13. juli 2008 Ja, det er mye spennende materiell for tiden. Her står det litt om disse bussene. I tillegg har det også kommet 35 gassbusser, og de kan leses om her. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.