Hans Fredrik Sunde Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Hei Har nettopp registrert meg på Vatsim! Jeg bruker FSX aka jeg må bruke FSINN Men, uansett, Hvordan starter jeg en flight?? Er det Create Flight-metoden, eller er det must med FMC?? Siter
Gunnar Seljeseth Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Start opp FS, plassér flyet ved en gate (NB: Ikke på rullebanen!), start op FSInn og logg på. Ved IFR-flyvning er et fly med FMC, eller FSNavigator en absolutt forddel, men ikke et krav. FSX er såpass nytt at det meste av navigasjonspunkter (NDB, VOR, waypoints, ect.) burde være korrekt, i alle fall for Norge. Det kan forsåvidt bli vanskelig å fly standard prosedyrer som SID/STAR dersom du ikke har en FMC, FSNavigator eller liknende programvare. Husk bare å sette utstyrs-kode på flyet til enten /I eller /E (eksempel for Boeing 737-600; B736/E), dermed kan vi som ATC (dersom vi faktisk leser utstyrskoden) se at du ikke er i stand til å fly mer avanserte RNAV-prosedyrer. Om du er i stand til å fly VOR/NDB-prosedyrer bruker du /E, i motsatt fall bruker du /I. Skriv gjerne også i "Remarks" på flyveplanen som sendes til VATSIM gjennom FSInn "Unable SID/STAR". Og siden du er ny kan det være lurt å sette "newbe" i "Remarks" i tilegg, så blir det lettere for ATC å planlegge samt å hjelpe dersom det skulle bli nødvendig... Siter
Hans Fredrik Sunde Skrevet 8. juli 2008 Forfatter Skrevet 8. juli 2008 Så jeg setter /I om jeg bruker Create Flight-metoden? Takk Siter
Erik Schøyen Skrevet 8. juli 2008 Skrevet 8. juli 2008 Enig med Gunnar her, begynn uten, men på lengre sikt bør du begynne å bruke FMC om du vil gjøre opplevelsen mer realistisk når du flyr større fly. Og det er jo derfor vi holder på, er det ikke? Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.