Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal en tur til Oslo med noen venner neste helg. Lurer på om det er noen som har noen gode utesteder og anbefale (18 års!).

Fikk anbefalt Karma (av en kjendis faktisk) på fredager da det er 18 årsgrense. Noen som har vert der? :)

Skrevet

Karma skal visst ikke være så verst, selv om jeg aldri har vært der. :)

Jeg vet ikke hvor gammel du og vennene dine er, men det er ikke sånn alvorlig mange utesteder for de under 21, med mindre man tar med barer.

Men de jeg kommer på i farten som har ID:18 er Roxy, Mosquito(eller er den blitt stengt?) og Karma. Det er sikkert flere, men jeg kjenner ikke til 18-årsstedene.

Du får bare se om det dukker opp flere forslag til steder her, eller søke litt. :)

Det er som sagt ikke overflødig mange 18-årsplasser i byen, men om du og vennene dine er gode til å snakke for dere, så kan dere prøve dere på steder med litt høyere ID.

Skrevet

Ikke lurt å benytte seg av falsk ID nei! Og for de som er litt juss-interessert; se straffelovens § 372, 2. ledd! Den sier følgende:

"§ 372, 2. ledd

Med bøter eller med fengsel inntil 5 måneder straffes den, som i hensikt å tilvende seg eller andre en fordel eller å skade noen, løgnaktig utgir seg eller en annen for en i en bevitnelse, et personpass eller et liknende legitimasjonspapir omhandlet person eller på annen måte benytter et slikt dokument, eller som medvirker hertil.

Den som overlater til en annen et slikt legitimasjonspapir som er utferdiget til ham, skjønt han vet eller bør forstå at det vil bli brukt uberettiget, eller som medvirker hertil, straffes med bøter eller med fengsel inntil 3 måneder. "

Som du ser av 3. ledd i loven (nederste avsnittet) er det faktisk også ulovlig å låne bort et ID kort, dersom du vet eller bør forstå at det skal benyttes til noe "muffins" ;)

Skrevet

Ingen fake ID her i gården!

Ble jaget ut av en 21 års plass her i Trondheim for litt siden.. Og fikk en saftig forklaring på hva konsekvensene for eier er, hvis det tilfeldigvis sitter en kontrollør der inne. Å jeg har langt ifra lyst til å være grunnen til at en nattklubb/bar mister skjenkebevilgingen.

Så får nok holde oss til 18 års plassene..

Mener å har hørt at Mosquito er history :confused:

Skrevet

Falsk ID er det ingen som har nevnt, nå må dere ikke trekke raske konklusjoner, karer. :)

Jeg sa at om de er gode til å snakke for seg, noe som ikke er straffbart, så må de gjerne prøve. Det er noe helt annet.

Skrevet

Solliplass har hatt en dramatisk økning den siste tiden. Har vært stappfullt på alle utestedene der hver helg den siste måneden. Men jobb, PPL og penger har gjort at jeg ikke har fått sjekket hva the fuzz is about, men kansje noen andre her vet.

Skrevet

Jeg bruker å henge på Luna Park rett ved Rockefeller, men det er vel egentlig en pub, og ikke noe nattklubb, hvis det var mer noe slikt du var ute etter.

Og dessuten er vel det blitt en slags mainstay fordi jeg får billigere øl der.

Skrevet

Jeg tok noen med falsk id på jobb i natt :grin: Politiet ble informert og tok over saken. Glad det ikke er jeg som prøvde. Skjønner i grunnen egentlig ikke at folk gidder. Man finner fort ut at byen er litt oppskrytt etter noen år :)

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

Only 75 emoji are allowed.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Opprett ny...