Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Bootcamp er implementert i OS X, dersom du har Leopard. Dersom du har Tiger, er jeg usikker på hvordan du kan anskaffe det, da bootcamp som ble lagd inntil Leopard kom, var en beta inntil det implementert i Leopard. Sånn forøvrig er det INGEN bakdeler med å oppgradere til Leopard - mange av mulighetene kan jeg ikke lenger "leve uten"...

Jeg prøvde FS9 og FSX på min Mac Pro da det nylig ble utgitt den høsten da FSX kom. Da hadde jeg dog GeForce 7300GT som skjermkort vs. i dag har jeg ATI X1900XT, men har sluttet med FS, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan det går.

Med GF7300GT, fikk jeg like god framerate som på PCen med GF7800GT, dog med svakere prosessor osv..

PRØV! I verste fall kan du bare fjerne bootcamp-partisjonen.. :)

Skrevet
  • Forfatter

Prøv!? Hehe, jamen det koster jo lidt penge, da jeg både skal have Bootcamp og en ny licens af XP :)

Har forresten Leopard.

Skrevet
  • Moderatorer

Jeg kjører selv MBP (Penryn 2,5, 512, 2GB).

FsX går bra med default fly og grafikk. Dersom du prøver deg på PMDG i FsX går det derimot ikke så fryktelig bra. Fs2004 går utrolig bra. Helt knirkefritt med alle tilleggspakker.

Selv kjører jeg Vista 64bit som støttes av MBP som kom tidlig i 2008. Dersom du har Tiger må du få tak på BootCamp beta av noe slag samt nyere drivere. Det skal være mulig å få den til å fungere ved å stille tilbake klokken i OS X til et tidspunkt før betaen gikk ut. Dette er likevel ikke å anbefale da du sikkert bryter loven ved å gjøre det samt at stabiliteten under betaen ikke er like god for XP/Vista. 64b støttes ikke av betaen.

Har en kjenning som har 4GB ram og en noe raskere hdd enn meg, men samme maskin ellers. Han klarer FsX+PMDG med god margin, så det er kanskje veien å gå dersom du ønsker full ytelse. Til opplysning fungerer X-plane 9 perfekt på MBP i Leopard. Samme maskin som jeg har blir flittig brukt av teamet til testing og utvikling.

Skrevet
  • Forfatter

Jeg nøjes med FS9 under alle omstændigheder, og bliver glad hvis det bare kører bedre end på min gamle PC:

AMD Athlon 3000+

1 GB minne

120 GB HD

GeForce 6600GT

Skrevet

Kommer ann på hvor gammel MBPen din er. Men alle MBP som er fra i høst, eller senere, vil være kraftigere enn den maskinen du nevner.

Ang. bootcamp og tiger, så er ikke det lengre mulig. Beta versjonen av det forsvant i oktober. Så du MÅ ha 10.5 for å kunne kjøre bootcamp. ;)

/Mathias :)

Skrevet
  • Forfatter

Min MB Pro er på:

2.2 GHz Intel Core 2 Duo

2 GB 667 Mhz DDR2 SDRAM

GeForce 8600M GT

Købt i oktober sidste år.

Så jeg kan godt se på specifikationerne at den teoretisk set burde bære bedre end min gamle PC til at spille FS9, men om det forholder sig sådan i praksis ved jeg jo ikke endnu.

Skrevet
  • Forfatter

Ok, jamen så må jeg se om jeg også kan finde en billig licens til XP. Den billigste jeg kan finde koster omkring 600 kr.

Skrevet

Jeg prøvde FS9 og FSX på min Mac Pro da det nylig ble utgitt den høsten da FSX kom. Da hadde jeg dog GeForce 7300GT som skjermkort vs. i dag har jeg ATI X1900XT, men har sluttet med FS, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan det går.

Mente du at du fikk FSX for Mac Ola Haldor, eller at du kjørte FSX med Boot Camp? (Har forøvrig installert FS9 på boot camp, men er ikke spesielt happy med kvaliteten)

Skrevet
  • Forfatter
Jeg prøvde FS9 og FSX på min Mac Pro da det nylig ble utgitt den høsten da FSX kom. Da hadde jeg dog GeForce 7300GT som skjermkort vs. i dag har jeg ATI X1900XT' date=' men har sluttet med FS, så jeg kan ikke uttale meg om hvordan det går. [/quote']

Mente du at du fikk FSX for Mac Ola Haldor, eller at du kjørte FSX med Boot Camp? (Har forøvrig installert FS9 på boot camp, men er ikke spesielt happy med kvaliteten)

Hvilken maskine har du?

Skrevet
Jeg lurer på hvordan det ville funket med iMacen min. Skal innrømme at jeg er litt keen på FS igjen.

Tror det ville fungert knallert. Kommer an på skjermkortet dog..

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …