Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Wow 14000 er ikke det noe høyt uten surstoff masker?

Tenkte bare på en vanlig 737 som må under 10 000 når trykket i karbinen faller.

Men vis en tåler litt så klarer man det sikkert

Skrevet

Man har ikke lov til å gå over 13000 fot uten oksygen her i landet ihvertfall. Men det er jo ingenting iveien for at man kan fly med oksygen ombord i c172.

Mellom 10000 og 13000 fot har man lov til å være i inntil 30 minutter, utover det skal fartøysjefen ha oksygen.

Jeg har selv hatt 172'n oppe i 9500 fot uten problemer, den klatret relativt lett opp dit, men det skal sies at jeg var alene og været var kaldt flott vintervær. Strekningen jeg fløy var Dagali / Geilo til Rauland, altså en relativt kort strekning.

Men jeg har også opplevd at en 172 er tung å få opp på 6500 fot med TOW på MTOW og høy ute temperatur.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …