Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hei!

Lurer på hvorfor flyet rister når man tar run-up? Var nettopp med en Cessna 172. På holding tok flygeren run-up, bremsene på og turtall opp på 1800 rpm. Da ristet hele flyet, hvorfor?

 

Med hilsen

Jan-Reidar

Skrevet

Forestill deg:

Et motor - med et stort motorvolum (6-8-10 liter) - som meget vel er kapabel til å yte 60-80-100 hester framover på flat mark (ved 1800 rpm), kanskje endog mere.

Monter den motoren så i et fly.

Monter så en roterende dingest på motoren (propell)

Sett så parkeringsbremsene på.

La det stå til og håpe på at bakkefriksjonen er nok til å holde deg tilbake

(undertegnede seilte engang 30-40 meter på flesland under en meget kort runup med en tomahawk, på et delvis isbelagt taxidekke)

I mine ører og øyne så er det ikke så rart at det kan riste litt når slikt noe skal temmes [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 09-09-2001: Endret av: roarsand ]

Skrevet

Trottle kjøres helt fram....bremser på.....normalt ville flyet begynt å kjøre, men siden bremsene er på går ikke det ann så flyet prøver bare å rikke litt på seg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Skrevet

hmmm noen som holder på og ta lappen med andre ord. Her hehehe ja ja lykke til med den dyreste fornøyelsen jeg har hørt om [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Ville heller brukt så mye penger på og reise en del heller. Selv om man ikke kommer så langt med 50 til 60 000 kr.

Ja ja lykke til Tarjei [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Skrevet

Veeel, jeg har hatt PPL sertifikat en stund jeg da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Men ønsk meg gjerne lykke til med ATPL teori og CPL [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …