Jump to content
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Flightsim.no

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Hei!

Lurer på hvorfor flyet rister når man tar run-up? Var nettopp med en Cessna 172. På holding tok flygeren run-up, bremsene på og turtall opp på 1800 rpm. Da ristet hele flyet, hvorfor?

Med hilsen

Jan-Reidar

Forestill deg:

Et motor - med et stort motorvolum (6-8-10 liter) - som meget vel er kapabel til å yte 60-80-100 hester framover på flat mark (ved 1800 rpm), kanskje endog mere.

Monter den motoren så i et fly.

Monter så en roterende dingest på motoren (propell)

Sett så parkeringsbremsene på.

La det stå til og håpe på at bakkefriksjonen er nok til å holde deg tilbake

(undertegnede seilte engang 30-40 meter på flesland under en meget kort runup med en tomahawk, på et delvis isbelagt taxidekke)

I mine ører og øyne så er det ikke så rart at det kan riste litt når slikt noe skal temmes [image]images/icons/grin.gif" border="0[/image]

[ 09-09-2001: Endret av: roarsand ]

Trottle kjøres helt fram....bremser på.....normalt ville flyet begynt å kjøre, men siden bremsene er på går ikke det ann så flyet prøver bare å rikke litt på seg [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

hmmm noen som holder på og ta lappen med andre ord. Her hehehe ja ja lykke til med den dyreste fornøyelsen jeg har hørt om [image]images/icons/tongue.gif" border="0[/image]

Ville heller brukt så mye penger på og reise en del heller. Selv om man ikke kommer så langt med 50 til 60 000 kr.

Ja ja lykke til Tarjei [image]images/icons/wink.gif" border="0[/image]

Veeel, jeg har hatt PPL sertifikat en stund jeg da [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]

Men ønsk meg gjerne lykke til med ATPL teori og CPL [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image]