Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Hvilke krav stiller du? Umulig å si hva som passer deg uten å vite hvilket behov du har og til hvilken pris. PS: Ingen objekiver er "best". :)

Skrevet
  • Forfatter

Helst ikke så mye dyrere enn den jeg linka til der ;) Jeg er ganske nybegynner når det gjelder foto, så en enkel og grei linse, med noe zoom slik at jeg kan ta bilder uten å måtte myse etter flya (tidligere erfaring... host, host :D)

18-55 som følger med blir vel litt for lite går jeg ut i fra, så en 100-300, høres det greit ut som en begynnerlinse?

Skrevet

Ett av de bedre valgende til under 3000kr ja. Hadde du funnet Canon 70-300 (merk: 70, ikke 75) uten IS og med USM så hadde det vært et enda bedre objektiv til omtrent samme pris. Helt OK til førstegangskjøp!

EDIT: 50-500 er vel LITT utenfor budsjett for Werner? ;)

Skrevet
Tror det blir litt langt mellom 55 og 100' date=' selv har jeg 75-300mm Helt greit for meg [/quote']

Hmm? Tilbake til skolebenken PK? ;) Det er lengre mellom 75-300 enn 55-100..

Hvis det var det du mente :crazy:

Rune; Var ikke klar over prisen til 100-300 ;)

Skrevet

Han mente nok at det var dumt og ikke ha noe objektiv som dekket mellom 55 og 100mm.

At gapet mellom det objektivet han har, og det han tenkte å kjøpe, ble for stort ;)

Skrevet
  • Forfatter

Takk for svar alle sammen! Jeg får se hva jeg går for, jeg tror jeg prøver meg på en 100-300 i første omgang, og så får jeg heller se på en linse mellom 55 og 100 senere :)

Skrevet
Takk for svar alle sammen! Jeg får se hva jeg går for' date=' jeg tror jeg prøver meg på en 100-300 i første omgang, og så får jeg heller se på en linse mellom 55 og 100 senere :) [/quote']

Har selv 28-135 IS USM. Det er en fin mellemlinse, og det har faktisk overtaget pladsen på kameraet som all-round linse fra 18-55mm. Okay. Købte lige en 50mm F/1.4 for et par måneder siden, og den kæmper meget med 28-135'eren om pladsen.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …