Gå til innhold

Featured Replies

Skrevet

Driver å setter opp en trådløs router nå, Linksys WRT54G, som jeg forøvrig har kjøpt for leeeenge sia :whistle: Jeg kjører setup`en på CD`en som følger med, men når jeg kommer et stykke utover i "klikkinga" får jeg feilmelding om at routeren ikke kan koble til internett og at jeg må prøve å slå av og på modemet igjen, uten at det hjelper noe...Dog routerne sender ut signal og jeg får koblet til, men hva spiller vell det når jeg ikke kommer meg på nett???

Noen tips? Er ikke så flink på dette på nettverk så...

Skrevet

Hmm, høres ut som et IP problem. Motar WLAN routeren IP automatisk fra bredbåndsmodemet? En router skal også ha 2 IP adr, en på hver side, og disse kan IKKE være i samme range. Litt vanskelig og si hva problemet er siden jeg ikke helt vet hvordan oppsettet ditt er. Jeg kan sikkert hjelpe deg over msn (hc(ætt)kbe-events(dått)no) vist du lurer på noe.

Lykke til :-)

Skrevet
  • Moderatorer

Koble til på ip: 192.164.1.1, skriv passord "admin". Brukernavn bortfaller. Sett router i DHCP, med DHCP Server nedenfor. Sett modemet opp slik (Usikker på hvilket modem du har, men koble maskinen din direkte mot det slik at du kan åpne setup) at det foreligger innloggingsnavn og passord direkte i modemet, og det viderefører signalet rett til router. Da tror modemet at routeren din er en maskin, mens router samtidig er en DHCP server.

Om det var noe vanskelig å forstå så hjelper det meg mye om du sier hvilket abbn du har og hvilket modem slik at jeg kan hjelpe deg videre med instruks for endring av modem.

Skrevet

Husk på at de fleste routere/modem må du kable første gang, for å få inn data. Når du er ferdig med installasjonen kan du fjerne kabelen, og bruke dette trådløst. At du får signal er normalt, men du har ingen tilgang ut på nettet. Signalet viser at den trådløse forbindelsen er oppe å kjører. Likevel må du bruke kabel første gang.

Bli med i diskusjonen!

Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet …