Johan Luiggi Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Link Bra at han vant valget men han burde revurdere miljö, innvandrer og familiepolitikken. Men seriöst,jeg hadde ogsâ vaert glad om Royal vant. Siter
Andreas Ommundsen Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Det bryr meg svært lite faktisk, hvem som vinner presidentvalget i Frankrike, da jeg har null tilknyttning til landet, men om jeg skal mene noe synes jeg det er bra den borgerlige siden vinner. Siter
Magnus Wiik Skrevet 6. mai 2007 Skrevet 6. mai 2007 Innvandringspolitikken til Sarkozy skal etter det jeg har hørt være helt fucked, og er det et punkt det franske samfunnet trenger å skjerpe seg på, må det være innvandrings- og ikke minst integreringspolitikk. Noe er helt åpenbart galt når store deler av de unge andregenerasjons franskmennene sitter stuet bort i gettoer og ikke har jobb. Sarkozy demonstrerte sin handlekraft på dette feltet da han under opptøyene i fjor (eller var det i forfjor?) ikke klarte annet enn å sitte på pressekonferanser og kalle ungdommene for "racaille", et fransk uttrykk som kan oversettes til "avskum", men som er ekstremt politisk ukorrekt å bruke. Dersom han fortsetter denne linja i de fem årene perioden varer, tror jeg opptøyene vi så i fjor (eller var det i forfjor?) vil framstå som en lett bris i forhold til det som kommer. Siter
Johan Luiggi Skrevet 7. mai 2007 Forfatter Skrevet 7. mai 2007 Det har allerede begynt opptöyer! link Siter
Tom Knudsen Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 huff og jeg som hadde tenkt å ta med den lokale fritidsklubben på shopping tur til Paris.. Siter
Henrik Bjørlo Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Økonomisk sett er nok Nicolas Sarkozy noe av det aller beste som kunne hendt Frankrike som land. Som nasjon blir det derimot mer spennende å se hvordan det vil utvikle seg for det franske folk. Siter
Magnus Wiik Skrevet 7. mai 2007 Skrevet 7. mai 2007 Ja, hvis man liker Tatcher-aktige doktriner er nok Sarkozy bortimot perfekt. For alle oss som innser at det er mer enn økonomi som betyr noe i et samfunn, er han nok litt mer spekulativ. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.