Skrevet 15. mai 2001 23 år Hei Er det mulig ved hjelp av AIP å beregne DH for en gitt flyplass? Søkte på forumet men fant ikke noe. Skjønner ikke hvorfor denne informasjonen er utelatt.
Skrevet 15. mai 2001 23 år Hei. PÅ AIP karta står det jo mimimumshøyder og MAPT punkter for flyplassene. Jan Roar Rød
Skrevet 15. mai 2001 23 år Forfatter Hmm, litt dårlig formulert. Jeg mente det skal være forskjell på DH alt etter flykategori, dag og natt, og kanskje andre regler, men hvor finner jeg dette?
Skrevet 15. mai 2001 23 år quote: Opprinnelig postet av Karl R Pettersen: Hmm, litt dårlig formulert. Jeg mente det skal være forskjell på DH alt etter flykategori, dag og natt, og kanskje andre regler, men hvor finner jeg dette? Hei igjen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] som jeg sa, se på karta i AIP. Sjekk for eksempel ILS 35 til ENBR. se nederst på det kartet, nederst til venstre. Der står et ACFT CAT fra A til D. det står f.eks minima høydene på CAT I approach for de forskjellige ACFT CAT's. det står og en minima som brukes hvis Glidepath er i ustand, den er her lik for alle ACFT CAT's. Det står også minima på circling for de forskjellige ACFT CAT's. HDJRR
Skrevet 15. mai 2001 23 år Forfatter Skal pusse brillene mine og ta en ny titt 8^). Lurer på en annen ting. Er papi, vasi, og slike lys alltid låst på 3°? Opplever å ligge på glidepath godt ute, mens lysa viser at jeg ligger langt under eller over... ???
Skrevet 15. mai 2001 23 år Det er ikke alltid samme vinkel på PAPI og ILS. F.eks så har Værnes ILS GP på 4 grader, mens PAPI er 3,4 grader. I enkelte tilfeller der at PAPI og ILS GP ikke har samme vinkel så kan bruken av PAPI på innflyvning være begrenset til f.eks 3 nm fra rullebanen.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.