Posted May 15, 200123 yr Hei Er det mulig ved hjelp av AIP å beregne DH for en gitt flyplass? Søkte på forumet men fant ikke noe. Skjønner ikke hvorfor denne informasjonen er utelatt.
May 15, 200123 yr Hei. PÅ AIP karta står det jo mimimumshøyder og MAPT punkter for flyplassene. Jan Roar Rød
May 15, 200123 yr Author Hmm, litt dårlig formulert. Jeg mente det skal være forskjell på DH alt etter flykategori, dag og natt, og kanskje andre regler, men hvor finner jeg dette?
May 15, 200123 yr quote: Opprinnelig postet av Karl R Pettersen: Hmm, litt dårlig formulert. Jeg mente det skal være forskjell på DH alt etter flykategori, dag og natt, og kanskje andre regler, men hvor finner jeg dette? Hei igjen [image]images/icons/smile.gif" border="0[/image] som jeg sa, se på karta i AIP. Sjekk for eksempel ILS 35 til ENBR. se nederst på det kartet, nederst til venstre. Der står et ACFT CAT fra A til D. det står f.eks minima høydene på CAT I approach for de forskjellige ACFT CAT's. det står og en minima som brukes hvis Glidepath er i ustand, den er her lik for alle ACFT CAT's. Det står også minima på circling for de forskjellige ACFT CAT's. HDJRR
May 15, 200123 yr Author Skal pusse brillene mine og ta en ny titt 8^). Lurer på en annen ting. Er papi, vasi, og slike lys alltid låst på 3°? Opplever å ligge på glidepath godt ute, mens lysa viser at jeg ligger langt under eller over... ???
May 15, 200123 yr Det er ikke alltid samme vinkel på PAPI og ILS. F.eks så har Værnes ILS GP på 4 grader, mens PAPI er 3,4 grader. I enkelte tilfeller der at PAPI og ILS GP ikke har samme vinkel så kan bruken av PAPI på innflyvning være begrenset til f.eks 3 nm fra rullebanen.
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.