Skrevet 26. januar 2007 18 år Noen her som kjenner til om de blir brukt 737-700 fra Europa og over dammen?(USA) feks, som charter? Eller blir det all for uøkonomisk å bruke et så lite fly? Og har det kapasitet til og fly over feks fra Sola til JFK?
Skrevet 26. januar 2007 18 år PrivatAir opererer med ruter fra Europa til USA med A319CJ, Boeing BBJ(700), og Boeing BBJ2(800)..... Det er vel det nærmeste man kommer det å fly over dammen i en 737... Mer info om PrivatAir sine ruter her...
Skrevet 26. januar 2007 18 år Forfatter Hmm... stil! men det er jo en 737-700? Den BBJ'en? Som er litt bedre rigga?
Skrevet 26. januar 2007 18 år Sitat men det er jo en 737-700? Den BBJ'en? Som er litt bedre rigga? BBJ er en modifisert 737-700, den har vingene til 737-800, har en ca ti tonn høyere MTOW, kan ha opptil ni ekstra drivstofftanker i buken (altså slik at det blir mindre plass til bagasje ol,) samtidig er de utrustet med færre seter. Den har en rekkevidde som er nesten det dobbelte av hva en standard 737-700 kan fly.
Skrevet 26. januar 2007 18 år ("Huh! en 737 klarer vell ikke å komme seg over dammen!!!???") Sitat Den har en rekkevidde som er nesten det dobbelte av hva en standard 737-700 kan fly. Da ble ting litt klarere in my head!^^
Skrevet 28. januar 2007 18 år Å bruke vingene fra et modell "høyere" er heller ikke unikt for BBJ: Boeing P-8A (800-skrog) benytter 737-900 vinger og i tillegg skal vingespissene modifiseres: ikke blended winglets men "raked wingtips". Vingetippene er ennå ber "backswept" enn resten av vingen. Litt off topic men greit Årsaken til at de gjør det slik på P-8A er for økt løfteevne. (Ehm ja! -Semesteroppgaven er ferdig hehe)
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.