Skrevet 20. januar 2007 18 år Dette er vell en ganske sjelden hendelse dette!? Bra det gikk bra da! Men har ikke 737en 2 backup systemer hvis det blir feil med trykket?
Skrevet 20. januar 2007 18 år ikke så vanvittig sjeldent heller.. Min mor har vært med på det en gang før, (Hun er pursher hos SASBraathens) og den episoden har ikke kommet i VG... Dette skjedde mellom Paris og Oslo, og kapteinen valgte å fly i lav høyde videre til Oslo... Saken er sikkert spennende å lese om, men ikke en stor "nyhet" akkuratt
Skrevet 20. januar 2007 18 år Enda en nødlanding.... Bedre med nødlanding/førevarlanding enn krasjlanding..
Skrevet 20. januar 2007 18 år Synd at sånt skal skje en B737NG, men takk gud for at det gikk bra! Tror pilotene visste hva de gjorde!
Skrevet 20. januar 2007 18 år men takk gud for at det gikk bra! Takk pilotene for at det gikk bra;) Gud har nok litt mer øye til situasjonene enn det du tror Stod ikke noe om hva som gikk galt, men er det stort sett bleed air fra motoren som svikter når en slik situasjon oppstår?
Skrevet 20. januar 2007 18 år Synd at sånt skal skje en B737NG, men takk gud for at det gikk bra! Tror pilotene visste hva de gjorde! Hvorfor er det så mye værre at sånt skjer med 737NG enn andre typer ? Og hvor står det at det var en NG ?
Skrevet 20. januar 2007 18 år men takk gud for at det gikk bra! Takk pilotene for at det gikk bra;) Gud har nok litt mer øye til situasjonene enn det du tror OT, men når man først får en slik en servert, så er det ikke lett å holde kjeften... Guden din holder nok et riktig godt øye med situasjonene ja... Hvor mange uskyldige menneskeliv har din gud drept så langt i år i de mange situasjoner hvor din gud IKKE har gjort noe for å hindre ulykker? Hvorfor i alle dager skulle "han" hatt en finger med i spillet denne gangen? ...og vil man ikke diskutere religion, så bør man heller ikke dra gudene sine ut av skapet hver gang noe faktisk går bra...
Skrevet 20. januar 2007 18 år Synes det er lidt synd, at man altid siger, at en nødlanding er noget slemt noget. Hvorfor? Fordi det jo altid er bedre, at få flyet landet, hvis bare den mindste feil viser sig, end at man måske rammer bakken istedet. For selv en lille feil kan jo gøre stor skade.
Skrevet 20. januar 2007 18 år Og hvor står det at det var en NG ? Fikk vite fra en bekjent som flyr i Sterling at det er OY-SEC, er ikke OY-SEC en 737NG såvet ikke jeg. Var forresten min bekjente som fløy dette flyet som hadde dette problemet og nødlandet...derfor vet jeg at det er en B737-800...
Skrevet 21. januar 2007 18 år At Tarjei lurer på hvor det står at det er en NG maskin er vel ikke så rart? Det står ingen ting om det i noen artikler som omtaler hendelsen så vidt jeg vet. Du skrev jo heller ikke at du hadde fått vite det av en bekjent. Jeg må si jeg også lurer på hvorfor det er så synd at det skjer med en NG maskin, hadde det ikke vært så synd om det f.eks. skjedde med en CL maskin?
Skrevet 21. januar 2007 18 år Forfatter Synes det er lidt synd, at man altid siger, at en nødlanding er noget slemt noget. Hvorfor? Fordi det jo altid er bedre, at få flyet landet, hvis bare den mindste feil viser sig, end at man måske rammer bakken istedet. For selv en lille feil kan jo gøre stor skade. Helt enig!!!
Skrevet 21. januar 2007 18 år Jeg tenker bare på siden flyet er ganske nytt...hadde det vært en CL så hadde det vært forståelig, siden den er litt eldre en en B737NG... Sjønner nå? Menmen, nok om dette! Flott at det gikk bra i allefall!
Skrevet 21. januar 2007 18 år Sterling bruker kun 737-800 på ruten Oslo-Alicante på lørdager. Siden det viste seg at det hele var en teknisk feil, og ikke noe alvorlig skjønner jeg ikke hva flytypen skal ha av betydning. Truls
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.