Skrevet 26. april 2006 18 år "quick uncontrolled change of altitude." Haha! Hva var pointet med dette innlegget??
Skrevet 26. april 2006 18 år Forfatter "quick uncontrolled change of altitude." Haha! Hva var pointet med dette innlegget?? Tja ... si det!!!
Skrevet 27. april 2006 18 år En hard landing kan være et posetivt sikkerhets moment om situasjonen tilsier det, så det er ikke noe negativt i det om situasjonen er der.
Skrevet 27. april 2006 18 år Det finnes faktisk spesifike parametere for ulike flytyper hva som defineres som en hard landing etc, men disse kan jeg heller komme tilbake om noen er interessert... mange vil nok heller si at en "Firm" landing er passende ved ulike rullebanetilstander (snø, våt snø, is etc), men gjør man per def en hard landing så må teknikerene komme og utføre noen inspeksjoner og så release kjerra på nytt. Ellers sier noen at så lenge man ikke trenger full thrust for å taxe inn, så var landingen helt fin! Hilsen Torbjørn
Skrevet 27. april 2006 18 år Det finnes jo også noen som sier at det er en "good landing" om du kan gå vekk ifra flyet etterpå. Og en "great landing" om flyet kan brukes etterpå også :-) Ellers så er jo definisjonen på en logg bok som følger: Log A small rectangular notebook used by pilots to record lies
Skrevet 27. april 2006 18 år Forfatter Kan jo også være en slik årsak: Tower to a private plane: ‘How many souls on board?‘ Pilot: 'Pilot, two passengers and a dog.‘ Tower, after a hard landing: ‘I take it the dog did that landing?
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.