April 26, 200619 yr "quick uncontrolled change of altitude." Haha! Hva var pointet med dette innlegget??
April 26, 200619 yr Author "quick uncontrolled change of altitude." Haha! Hva var pointet med dette innlegget?? Tja ... si det!!!
April 27, 200619 yr En hard landing kan være et posetivt sikkerhets moment om situasjonen tilsier det, så det er ikke noe negativt i det om situasjonen er der.
April 27, 200619 yr Det finnes faktisk spesifike parametere for ulike flytyper hva som defineres som en hard landing etc, men disse kan jeg heller komme tilbake om noen er interessert... mange vil nok heller si at en "Firm" landing er passende ved ulike rullebanetilstander (snø, våt snø, is etc), men gjør man per def en hard landing så må teknikerene komme og utføre noen inspeksjoner og så release kjerra på nytt. Ellers sier noen at så lenge man ikke trenger full thrust for å taxe inn, så var landingen helt fin! Hilsen Torbjørn
April 27, 200619 yr Det finnes jo også noen som sier at det er en "good landing" om du kan gå vekk ifra flyet etterpå. Og en "great landing" om flyet kan brukes etterpå også :-) Ellers så er jo definisjonen på en logg bok som følger: Log A small rectangular notebook used by pilots to record lies
April 27, 200619 yr Author Kan jo også være en slik årsak: Tower to a private plane: ‘How many souls on board?‘ Pilot: 'Pilot, two passengers and a dog.‘ Tower, after a hard landing: ‘I take it the dog did that landing?
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.