Tore Rasch-Olsen Skrevet 31. januar 2001 Skrevet 31. januar 2001 Hey. Den derre flight plannern i fs2000. Hvis den klarer å finne en rute mellom to flyplasser via vor stasjoner, er det greit. Men disse high og low altitude airwaysene. Hva er det? Skjønner at det er flyruter, men hvordan navigere etter disse? Det der med UP600 og sånt. Håper noen kan forklare meg litt om denne navigasjonen. Kan bare vor. Pliiis hjelp meg. Takk. Siter
Bjørn Olav Henjum Skrevet 1. februar 2001 Skrevet 1. februar 2001 Hei Tore. I virkeligheten brukes vanligvis sofistikerte navigasjonscomputere for å følge disse rutene. Slike (realistiske) systemer følger ikke med grunnversjonen av FS2000, men kan lastes ned som tilleggsprogrammer. Kanskje noen andre vet om et godt program? I FS2000 kan du - etter å ha laget en slik high- eller low altitude airway flightplan - trykke på bryteren der det står NAV/GPS (vent til etter at du har tatt av). Nå vil flyet automatisk følge den flightplanen du har laget. Det vil svinge automatisk ved neste navpoint. ------------------ Bjørn Olav Henjum henjum@privat.cybercity.no Siter
Tore Rasch-Olsen Skrevet 1. februar 2001 Forfatter Skrevet 1. februar 2001 Bjørn Olav, tusen takk for infoen din. Nå kan jeg endelig begynne å bruke denne typen navigasjon. Hvis du vet om et eller flere steder på nettet hvor jeg kan laste ned et slikt program (FMC), pliiiis gi meg adressen. Igjen takk. Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.