Skrevet 5. april 2006 18 år Sterlingflyet fra København til Gran Canaria, måtte foreta en såkallt "nødlanding" på destinasjonen - pga. problemer med å få ut flaps. Mer info her: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=165939 Spesiellt interessant er det å lese denne delen: "Vi opplevde situasjonen som dramatisk. Særlig min samboer som har flyskrekk, sier Andersen. Han forteller at passasjene fikk beskjed om å ta av seg skoene, og lene seg forover. Samtidig ble det ryddet plass foran nødutgangene." Mens samme personen sier litt lenger ned: "...vi fikk beskjed om at de som ønsket det kunne få snakke med kapteinen om hendelsen. Men akkurat det tok vi oss ikke tid til, sier Tor Andersen."
Skrevet 5. april 2006 18 år litt bra å se at andreselskaper kan ha problemer også Det beviser bare at sk ikke er alene Men flott at det gikk bra (litt galgenhumor)
Skrevet 5. april 2006 18 år Bra de gikk fint gangen her og ja;-) Men litt OT så trur jeg nok Sterling/Maersk står forran samme problemene som SasBraathens er inne i nå. Og enda værre blir det den dagen Norwegian også skal inn i Sterling/Maersk;-) Eller?
Skrevet 5. april 2006 18 år Hvorfor gikk ikke kapteinen bak i flyet og sjekket om flapsen faktisk var ute?
Skrevet 5. april 2006 18 år et meget godt spørsmål, om ikke kapteinen, så burde ihvertfall styrmannen klart å løfte på rompa si for å faktisk kontrollere det, ikke bare stole blindt på indikatorene i cockpit. Jeg hadde muligens blitt litt nervøs hvis jeg så en pilot gå ut i kabinen for deretter kikke mistenksomt på den ene vingen.
Skrevet 5. april 2006 18 år Om ikke kapteinen eller styrmannen gjorde det, så burde de kanskje få noen i kabinpersonalet til å ta en titt. De er jo tross alt ikke bare pene ansikter lenger, men en del av passasjerenes sikkerhet. De er vel trent til å se etter sånt om nødvendig, er de ikke?
Skrevet 6. april 2006 18 år Hei dere Tekniske landinger kan ikke relateres til noe specielt selskap. Denne formen for landing forekommer hver eneste dag, og er veldig vanlig.Teknisk landing forekommer for alle selskaper. Mvh Ivar R.
Skrevet 6. april 2006 18 år Hvorfor gikk ikke kapteinen bak i flyet og sjekket om flapsen faktisk var ute? Vet ikke hvordan reglene er. Men når man får en indikasjon på feil, er det tryggeste å foreta en slik landing. blir det samme som å få feil på gear. Man kan aldri garantere at de har låst seg, selv om de er nede.
Bli med i diskusjonen!
Du kan poste innlegg nå og registrere deg senere. Hvis du har en brukerkonto kan du logge inn nå for å poste med din egen konto.